| کد خبر: 251278 |

مدیرکل فرودگاه های استان فارس خبر داد؛

برگزاری مناقصه تکمیل ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه های استان فارس ازبرگزاری مناقصه تکمیل ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز، نوسازی شبکه آب فرودگاه شیراز، اصلاح و تقویت شبکه گاز و اصلاح شبکه برق فرودگاه شیراز خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه های استان فارس ازبرگزاری مناقصه تکمیل ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز، نوسازی شبکه آب فرودگاه شیراز، اصلاح و تقویت شبکه گاز و اصلاح شبکه برق فرودگاه شیراز خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه های استان فارس گفت: از جمله پروژه های مهم این فرودگاه تکمیل ترمینال بین المللی پروازهای خارجی است که به طول ۲۳۰۰۰ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵۵٪ در حال انجام است کهپیشرفت ریالی پروژه تمام شده و درحال تکمیل اسناد برای برگزاری مناقصه جدید هستیم.

کریم آقایی با بیان این که فرودگاه شیراز  سومین فرودگاه کشور از نظر آمار و مسافر است و  در ۹ ماهه  ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل، افزایش ۲۵ درصدی و ۲ میلیون نفر جابجایی مسافر داشته است، افزود: در این فرودگاه پروازهای داخلی به ۲۰ پرواز و پروازهای خارجی به ۱۰ پرواز می رسد؛ همچنین ۶ شرکت داخلی و ۴ شرکت بین المللی در فرودگاه شیراز فعال هستند.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس  از نوسازی شبکه آب فرودگاه و اصلاح شبکه برق از ۱۱ کیلو به ۲۲ کیلو ولت خبر داد و اظهار کرد: اصلاح و تقویت شبکه گاز فرودگاه در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی ادامه داد: در سال جاری تقویت امنیت فرودگاه با  استاندارد سازی حصارهای اطراف فرودگاه و افزایش پوشش دوربین های مدار بسته انجام شده است.

کریم آقایی در خصوص سایر فرودگاه های استان فارس گفت: پروژه بهسازی و توسعه عوامل پروازی در فرودگاه عملیاتی جهرم که هفته ای سه پرواز به تهران دارد، با هزینه یک هزار میلیارد ریال در مرحله مناقصه است. در فرودگاه داراب نیز ۷۵ کیلومتر حصار کشی انجام شده بود و ۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است که با بودجه ۶۰ میلیارد تومان بهسازی و توسعه عوامل پروازی در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی ادامه داد: همچنین در فرودگاه شمال فارس(آباده) مناقصه تکمیل سطوح پروازی و دیوارکشی پیرامون فرودگاه در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه سایت رادار تنگریز در حال انجام است که به دلیل وضعیت جوی منطقه که این سایت  در ارتفاع ۳۲۰۰ متری کوه سپیدار میمند فارس واقع شده  و پوشیده از برف است، عملیات را با وقفه مواجه کرده است که به محض مناسب شدن شرایط جوی، نصب سیستم رادارها انجام می شود.

گفتنی است در حال حاضر در فرودگاه شیراز روزانه به طور متوسط۷۰ پرواز انجام می شود که۶۰ تای آن داخلی و ۱۰ پروازِ خارجی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.