| کد خبر: 251221 |

فناوری هیوندای موبیس پارک دوبل را به یک خاطره تبدیل می‌کند

شرکت هیوندای شاخه ای با نام موبیس (Mobis) دارد که در زمینه قطعات یدکی و فناوری خودران فعالیت می کند.

تین نیوز

شرکت هیوندای شاخه ای با نام موبیس (Mobis) دارد که در زمینه قطعات یدکی و فناوری خودران فعالیت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، جهت بهره مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

شرکت هیوندای شاخه ای با نام موبیس (Mobis) دارد که در زمینه قطعات یدکی و فناوری خودران فعالیت می کند. این شاخه اخیراً با رونمایی پروتوتایپی خاص از آیونیک 5 در CES 2023، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. آنچه که باعث جذابیت این پروتوتایپ شده، تجهیز آن به ماژولی پیشرفته به اسم e-Corner است. با اتکا به این ماژول، چرخ ها تا 90 درجه زاویه می گیرند، از این رو خودرو می تواند نسبت به راستای اتاق خود، به طور عمودی حرکت کند.

هیوندای موبیس e-Corner

 

هیوندای موبیس e-Corner؛ یک پکیج کامل

ماژول e-Corner شامل موتور برقی، کمک فنر، ترمز و فرمان می شود. به عبارت دقیق تر، مهندسان اجزای لازم برای حرکت، توقف، جذب ضربه و فرمان پذیری را در این ماژول تجمیع کرده اند. این ماژول فضای کمی را اشغال می کند و به صورت مستقل برای هر چرخ قابل استفاده است. در ویدیوی زیر می توانید با ساختار ماژول بهتر آشنا شوید.

ایده اولیه از ماژول پیشرفته هیوندای موبیس ابتدا در سال 2018 رونمایی شد. این شرکت امسال با تجهیز هر چهار چرخ آیونیک 5 به ماژول مذکور، قابلیت ها و توانمندی های آن را بهتر به نمایش گذاشته است. همان گونه که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید ببینید، این ماژول مانور چالش برانگیزی مثل پارک دوبل را به یک خاطره تبدیل می کند!

ماژول پیشرفته هیوندای موبیس دور درجای 360 درجه را برای خودروها به ارمغان می آورد. البته با توجه به امکان چرخش مستقل هر چهار چرخ، امکان حرکت مورب نیز وجود دارد؛ یعنی چیزی مثل قابلیت حرکت خرچنگی در هامر برقی. علاوه براین، یک خودروی مجهز به ماژول هیوندای موبیس می تواند مثل لیفت تراک از قدرت مانور بالایی در فضاهای تنگ و باریک برخوردار باشد.

هیوندای موبیس e-Corner 1

در رابطه با جزئیات و مشخصات فنی ماژول e-Corner هیوندای موبیس، اطلاعات بیشتری در دست نیست. اما با توجه به ویژگی ها و قابلیت ها، باید گفت این ماژول پتانسیل بالایی در افزایش قدرت مانورپذیری خودروها و ساده سازی خطوط مونتاژ دارد.

بد نیست اشاره کنیم ایده هیوندای موبیس تازه نیست و نسخه اولیه آن در سال 1927 در پاریس رونمایی شد. در این ایده چرخ های جلو خلاف جهت هم چرخیده و با سپر هم راستا می شدند. با این کار، خودرو حول محور عقب خود می چرخید. چند سال بعد هم اختراعی در آمریکا با نام The Park-Car به ثبت رسید. این اختراع که احتمالاً ویدیوی آن را در اینستاگرام دیده اید، چرخ پنجمی به قسمت عقب خودرو اضافه می کرد و با کمک آن، راننده می توانست راحت تر اتومبیل خود را پارک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.