| کد خبر: 251162 |

سرمای کم سابقه علت لغو تردد قطارها

معاون مسافری راه آهن گفت: سرمای بی سابقه در کشور خصوصا در منطقه ریلی خراسان و کاهش دما تا 25 درجه در برخی مناطق مسیر ریلی مشهد ، موجب یخ زدگی سوزن ریل، یخ زدگی سوخت لکوموتیو و یخ زدگی سوپاپ ترمز واگن قطارها شده است و به همین دلیل تردد اغلب قطارهای روز جمعه مشهد لغو شد.

تین نیوز

معاون مسافری راه آهن گفت: سرمای بی سابقه در کشور خصوصا در منطقه ریلی خراسان و کاهش دما تا 25 درجه در برخی مناطق مسیر ریلی مشهد ، موجب یخ زدگی سوزن ریل، یخ زدگی سوخت لکوموتیو و یخ زدگی سوپاپ ترمز واگن قطارها شده است و به همین دلیل تردد اغلب قطارهای روز جمعه مشهد لغو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، میر حسن موسوی روز گذشته ( جمعه) درباره وضعیت اعزام قطارها در مسیر ریلی مشهد اظهار داشت: در بسیاری از نقاط کشور خصوصا شمال شرق برودت هوا بسیار زیاد است، در برخی نقاط شمال شرق کشور و خراسان، دمای هوا تا منفی ۲۵ درجه هم رسیده است و سرمای کم سابقه در این مناطق داریم.

بی‌ احترامی رئیس قطار به مسافران گرفتار در سرمای شدید

وی ادامه داد: روزانه ۲۳۰ قطار مسافری در شبکه ریلی کشور تردد و ۸۰ هزار مسافر را جابه جا می کند و در این ۴۸ ساعت گذشته که سرمای هوا بسیار زیاد بود هم اغلب قطارها اعزام شدند.

معاون مسافری راه آهن بیان کرد: اما در راستای سیر ایمن قطارها، ستاد بحران در اداره کل راه آهن خراسان همچنین در شرکت راه آهن تشکیل شد تا نسبت به سیر ایمن قطارها تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 3 عامل توقف قطارها در مسیر ریلی مشهد

موسوی اضافه کرد: در منطقه ریلی خراسان خصوصاً در ایستگاه های فریمان، ابومسلم و تربت، دمای هوا تا ۲۸ درجه زیر صفر هم رسید در این شرایط جوی با یخ زدگی سوزن، یخ زدگی سوخت لوکوموتیو ها و یخ زدگی سوپاپ ترمز واگن های مسافربری، مواجه شدیم و همین امر موجب شد ورود و خروج قطار ها با تاخیر مواجه شود.

وی اضافه کرد: ماموران فنی راه آهن تلاش می کنند بلافاصله پس از حرکت قطار مجددا نسبت به تزریق ضد یخ به سوزن های ریل اقدام کند اما پس از حرکت قطار باز به علت سرمای شدید، سوزن های ریل یخ می زند.

 اعزام اتوبوس برای جابه جایی مسافران قطار متوقف شده

معاون مسافری راه آهن گفت: با توجه به بروز سه مشکل ذکر شده، تعدادی از قطار های ما متوقف شد، برخی از قطارها از طریق لکوموتیو امداد مجددا به سیر خود ادامه دادند اما قطار تهران-مشهد به شماره ۳۶۸ که با سه عامل یخ زدگی سوزن ریل، یخ زدگی سوخت لکوموتیو و یخ زدگی سوپاپ ترمز واگن، مواجه شد قادر به حرکت نبود، در این راستا مسافران در نمازخانه ایستگاه راه آهن فریمان مستقر و سپس با هماهنگی راه آهن با اتوبوس به مشهد مقدس اعزام شدند.

* لغو تردد بخش عمده ای از قطارهای امروز مشهد

موسوی اظهار داشت: در ستاد مرکزی راه آهن امروز با حضور مدیرعامل راه آهن تمهیداتی برای روز شنبه اندیشیده شد و با توجه به همین شرایط جوی که اعلام کردیم مقرر شد تردد بخش عمده ای از قطارهای مسیر مشهد چه در مسیر رفت و چه در مسیر برعکس امروز متوقف شود.

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: مسافران قطار جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 0215149 تماس  تماس بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.