| کد خبر: 251130 |

بازدید بذرپاش از بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور و صنایع هواپیما سازی

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد از فرودگاه فرودگاه و صنایع هواپیما سازی امام رضا(ع) که بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور شناخته می شود، بازدید کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان یزد از فرودگاه فرودگاه و صنایع هواپیما سازی امام رضا(ع) که بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور شناخته می شود، بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد ضمن بازدید از فرودگاه و صنایع هواپیماسازی امام رضا(ع) از نزدیک در جریان خدمات مورد ارائه و ویژگی های این فرودگاه قرار گرفت.

بازدید بذرپاش از فرودگاه خصوصی یزد

گفتنی است، این فرودگاه در مساحتی به میزان ۹۸ هکتار به منظور تولید هواپیما از طریق انتقال دانش ساخت هواپیمای سبک تا سقف ۲ هزار کیلوگرم احداث شده است.

این فرودگاه که بزرگترین فرودگاه خصوصی کشور است، درفاصله ۴۰ کیلومتری از شهر یزد با ۵۳۰ هزار متر زیربنا، ۱۶۰۰ متر طول و ۲۵ متر عرض ایجاد شده است.

قرارداد انتقال دانش ساخت در سال ۹۴ منعقد شده و ایت فرودگاه در سال ۱۴۰۰ بهمن ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

2بازدید بذرپاش از فرودگاه خصوصی یزد

شکل گیری صنعت هواپیماسازی در کشور با توجه به فراهم شدن زیرساخت های مورد نیاز و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در این فرودگاه هدف گذاری شده است تا ایران برای اولین بار موفق به صادرات هواپیما ی دارای سرنشین شود.

فرودگاه خصوصی یزد

فرودگاه

هواپیمای سبک

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.