| کد خبر: 251126 |

حوزه حمل‌ و نقل شهری اصفهان بیشترین سهم را در بودجه سال آینده دارد

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بودجه اصلی شهرداری در سال ۱۴۰۲ به طور ویژه مربوط به حمل ونقل شهری خواهد بود و بیشترین درصد بودجه به این حوزه تخصیص خواهد یافت، همچنین دیگر بخش های بودجه به حوزه های خدمات شهری، برنامه ریزی، امور اقتصادی و شهرسازی تعلق خواهد گرفت.

تین نیوز

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: بودجه اصلی شهرداری در سال ۱۴۰۲ به طور ویژه مربوط به حمل ونقل شهری خواهد بود و بیشترین درصد بودجه به این حوزه تخصیص خواهد یافت، همچنین دیگر بخش های بودجه به حوزه های خدمات شهری، برنامه ریزی، امور اقتصادی و شهرسازی تعلق خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهدی آصالح اظهار کرد: طی دو ماه اخیر که اوج فعالیت شهرداری در حوزه بودجه و برنامه ریزی بوده است، اقدامات مثبتی در عرصه بودجه و بودجه بندی مناطق پانزده گانه شهر اصفهان در شهرداری مرکزی رقم خورد و طی این مدت پروژه هایی که در سال ۱۴۰۲ قابلیت اجرا دارد بر اساس اهداف شهردار و در مجموع ۱۰ راهبرد اصلی برای سال ۱۴۰۲ تعریف شد.

وی افزود: ذیل پروژه های سال ۱۴۰۲، پروژه های اصلی شهرداری شناسایی و الزامات مورد نیاز آن ها تعریف و تدوین شد و بر اساس بودجه برآورد شده برای هریک از آن ها برآورد مالی در نظر گرفته شد و در ردیف های مربوط به خود تخصیص یافت.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به پیشنهادی بودن این بودجه خاطرنشان کرد: بودجه پس از سیر مراحل تکمیل در شهرداری، تا بیست وششم دی ماه به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد و مراحل تصمیم نهایی آن تا بهمن ماه در شورای ششم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین بازنگری برنامه سال ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان در مراحل تکمیل برنامه های راهبردی انجام شد و بهمن ماه به سرانجام خواهد رسید، بنابراین سال ۱۴۰۵ پروژه اصلی و شاخص های برنامه تدوین خواهد شد و به یک برنامه پنج ساله دست پیدا خواهیم یافت.

آصالح ادامه داد: مجموع اقداماتی که تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد به جز بازنگری برنامه سال ۱۴۰۵، تدوین برنامه عملیاتی نیز خواهد داشت اما برنامه سال ۱۴۰۵ پس از تدوین برنامه راهبردی در شهرداری اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه بودجه اصلی شهرداری در سال ۱۴۰۲ به طور ویژه مربوط به حمل ونقل شهری خواهد بود که بیشترین درصد بودجه به این حوزه تخصیص خواهد یافت، گفت: بخش های دیگر بودجه به حوزه های خدمات شهری، برنامه ریزی، امور اقتصادی، شهرسازی تعلق خواهد گرفت و در ادامه در حوزه ستادی نیز با توجه به فعالیت ها و پروژه های تعریف شده، سرفصل های دیگر از بودجه برای سال آینده برنامه ریزی خواهد شد.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه ها به صورت موضوعی ذیل حدود ۷۰ موضوع اصلی قرار می گیرد، ادامه داد: حدود دو هزار ردیف پروژه پیش بینی می کنیم که طرح ها و اقدامات اجرایی آن ها در این بودجه تعریف خواهد شد، لذا سال آینده از لحاظ درصد بودجه، به خصوص در حوزه مشارکت های عمومی عدد قابل توجهی خواهیم داشت.

وی افزود: چنین درصد بودجه ای برای نخستین بار در نظر گرفته شده است که البته لازم به برآورد ریالی مبلغ بودجه و کارشناسی است، اما با توجه به مشارکت های صورت گرفته از نهادهای اقتصادی شهری و همچنین کمک های مردمی یکی از نقاط بارز بودجه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.