| کد خبر: 251075 |

◄ گاز گرفتگی و مرگ دلخراش راننده ایرانی در ترکیه+ فیلم

گاز گرفتگی راننده ایرانی در ترکیه ، رانندگان کامیون را بر آن داشت تا بار دیگر به ارایه راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع این گونه حوادث دلخراش، بپردازند.

تین نیوز

گاز گرفتگی راننده ایرانی در ترکیه ، رانندگان کامیون را بر آن داشت تا بار دیگر به ارایه راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع این گونه حوادث دلخراش، بپردازند.

به گزارش تین نیوز ، هفته گذشته، فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر و در شرح آن گفته شد که یک راننده  ایرانی که برای گرمایش از گاز پیک نیکی در اتاقک کامیون استفاده کرده بود، دچار گازگرفتگی شده و جان باخته است.

اگرچه در این زمینه بارها توصیه های متعددی توسط رانندگان برای پرهیز از وقوع چنین حوادثی ارایه شده اما متاسفانه هنوز برخی رانندگان با روشن کردن گاز پیک نیکی درون کابین کامیون خود، حوادث مرگباری را رقم می زنند.

محمد اتحادی راننده کامیوندار و عضو جمعیت ایمنی راه ها مدتی پیش در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز در این مورد توصیه هایی ارایه کرده و گفته بود: یکی از سختی های رانندگی و رانندگان برون شهری در فصل سرما، استراحت در کابین کامیون است چرا که راننده مجبور است برای گرم کردن کابین و فرار از سرما از گاز پیک نیک استفاده کند.

 وی با یادآوری این که طی سال های گذشته تعدادی از رانندگان در اثر گاز گرفتگی و خفگی ناشی از روشن کردن گاز پیک نیک در اتاقک کامیون جان باخته اند، اظهار کرد: با توجه به این که تعداد زیادی از ناوگان بار کشور به خصوص ناوگان فرسوده ، فاقد بخاری درجا هستند، لازم است مدیران پایانه های بار کشور به خصوص در مناطق سردسیر، استراحتگاه مناسب با امکانات گرمایشی برای رانندگان مهیا نموده و یا نمازخانه پایانه را در اختیار رانندگان قرار دهند تا آنها مجبور نباشند در کامیون خود با روشن کردن گاز پیک نیکی استراحت کند.

این عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها افزود: رانندگان نیز باید توجه کنند که اگر مجبور به استراحت در پارکینگ جاده ها بوده و ناچار به استفاده از گاز پیک نیک شدند حتما شیشه ها را کمی پایین آورده و مواظب آتش سوزی پتو و دیگر البسه داخل کابین نیز باشند.

به گزارش تین نیوز، اتحادی خاطرنشان کرد: در کامیون هایی که بخاری درجا دارند نیز در صورت استفاده طولانی مدت (حدود هفت یا هشت ساعت) از بخاری، احتمال اتمام شارژ باتری و روشن نشدن خودرو در سرمای صبح روز بعد وجود دارد بنابراین بهتر است بیش از 6 ساعت از بخاری درجا استفاده نشود.

به گفته وی در این شرایط بهترین کار آن است که برای جلوگیری از بروز مشکل، زمان استراحت در ساعات پایانی شب باشد و بخاری درجا نیز قبل از خاموش کردن موتور، روشن شود.

اتحادی در توضیح این امر گفت: وقتی بخاری درجا روشن می شود، شمع احتراق، برق زیادی مصرف می کند و دور موتور بخاری زیاد شده و مصرف برق اولیه افزایش می یابد.

فیلم پیوست مربوط به گازگرفتگی راننده ایرانی در ترکیه است:

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 1 0

    درخصوصدگازگرفتگی راتتدگان کامیون دلیل آن ناکارآمدی مدیران کل حمل ونقل ومدیران انجمن صنفی های غیر‌راننده هستند که درطول عمر یک شب درسرمای سی درجه صفر‌اردبیل وزرینه ی اوباتو نخوابیدن تا بداننده وقتی شیشه‌ها یخ زدند راننده چاره ندارد جز پیک نیک روشن کند تا از سرمایخ نزند.اگر مدیران استراحتگاه احداث کنند راننده ها مجبورنیستند درکامیون با گازپیک نیک بخوابند .اکنون بنده پایانه اردبیل هستم تمام اردبیل برف ویخبندان است ومدیرکل حمل ونقل ومدیرپایانه پای شومینه بستتنی میل میکتند پس چه درکی از‌زندگی راننده دارد که دسترسی به یک شیرآب هم ندارد حمام وآب گرم وخوابگاه پیشکش.