| کد خبر: 250982 |

ادامه سفر همسایه‌ ها به ایران

در دو ماه مهر و آبان بیش از ۶۰۰ هزار تبعه و گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که بیشتر آن‌ها از کشورهای همسایه بودند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این که در دو ماه مهر و آبان بیش از ۶۰۰ هزار تبعه و گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که بیشتر آن ها از کشورهای همسایه بودند، گفت: همه تخم مرغ ها را نباید در سبد کشورهای غربی و اروپایی بگذاریم. آن ها با هر اتفاقی اتباع خود را از کشور ما فرا می خوانند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا ، حرمت الله رفیعی در شرح وضعیت سفر درحال حاضر با توجه به آمارها و اظهارات رسمی درباره لغو و کاهش سفرهای داخلی و بین المللی گفت: با وجود آن که گفته شد جریان ورود گردشگر به ایران افت شدید داشته است، اما با استناد به ویزاهای صادر شده در ماه مهر ۳۲۰ هزار نفر و در آبان ماه ۳۱۰ هزار نفر به ایران سفر کردند. طبیعتا بیشتر آن ها از کشورهای همسایه بودند.

او تمرکز صرف بر گردشگران اروپایی و کشورهای غربی را رویه ای نامطمئن دانست و گفت: این کشورها با هر اتفاقی، روابط توریستی خود را با ایران کاهش می دهند و اتباع خود را از ایران فرامی خوانند، اما آیا شنیده اید عراق، عمان و قطر و یا دیگر کشورهای همسایه حتی جمهوری آذربایجان چنین کاری با ایران انجام دهند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با وجود اظهارات معاون گردشگری و دیگر فعالان گردشگری مبنی بر کاهش سفر از عراق به ایران در ماه های اخیر و همچنین گزارش هایی از افت سفرهای درمانی و تجاری اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها به ایران، گفت: چارتر پرواز افغانستان در اختیار بنده است، بر آن اساس، تصریح می کنم که سفر از افغانستان کاهش نداشته است، اما عراق تحت تاثیر برخی وقایع داخلی این کشور قرار گرفته و روند کاهشی را تجربه کرده است.

رفیعی درباره وضعیت سفرهای داخلی که گفته شد برخی تورها بویژه طبیعتگردی با افت مواجه شده است، اظهار کرد: براساس شاخص «صندلی پرواز»، در برخی مسیرهای پرتردد، از جمله کیش، قشم، مشهد، اهواز، بندرعباس و شیراز به سختی و به ندرت صندلی خالی پیدا می شود، معمولا پروازها در مسیر این شهرهای سیاحتی و زیارتی با ظرفیت کامل انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پاسخ به اظهارنظرهایی مبنی بر این که "کاهش پروازهای داخلی بویژه پس از کرونا عامل نابرابری عرضه و تقاضا  شده و کمبود صندلی پرواز به معنای افزایش تقاضا و سفر مردم نیست"، گفت: استناد ما اظهارات رییس سازمان هواپیمایی و وزیر راه است که می گویند پروازها افزایش داشته است. این آماری هم که من می دهم براساس صندلی پرواز است، حال امکان دارد شرایط سفر با تور و یا سفرهای زمینی متفاوت باشد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.