| کد خبر: 250963 |

◄ چگونه رانندگان و کامیونداران چهار متهم را از مجازات سنگین نجات دادند؟

چهار نفر از متهمان ایجاد ناامنی در جاده‎ های جنوب کشور و تهدید رانندگان به اعتصاب از اتهام های سنگین تری از جمله «اخلال در حمل و نقل» و «اخلال در نظام اقتصادی» مبرا شده اند.

تین نیوز

چهار نفر از متهمان ایجاد ناامنی در جاده‎ های جنوب کشور و تهدید رانندگان به اعتصاب از اتهام های سنگین تری از جمله «اخلال در حمل و نقل» و «اخلال در نظام اقتصادی» مبرا شده اند.

به گزارش تین نیوز ، این مطلب را دو روز پیش مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان  عنوان کرد.

کنکاشی در این خبر نشان می دهد این رانندگان و کامیونداران بودند که موجب شده اند افراد مذکور از اتهامات سنگینی همچون اخلال در حمل و نقل کشور و اخلال در نظام اقتصادی مبرا شوند.

اما ماجرا چیست؟

در میان انبوه اتفاق هایی که در سه ماه گذشته رخ داد و خبر آنها رسانه ای شد، برخی خبرها نیز حکایت از سنگپرانی و حمله به شماری از کامیوندارانی بود که در حال حمل بار در جاده های کشور بودند.

این اقدامات که با هدف جلوگیری از فعالیت  ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت می گرفت، در مواردی موجب شکستن شیشه کامیون، تهدید به آتش زدن و ... بود تا از این طریق  موجبات رُعب و وحشت را در دل رانندگان ایجاد کنند.

در همان زمان این موضوع به سرعت مورد رسیدگی مسئولان مرتبط قرار گرفت و مدتی از این حوادث نگذشته بود که خبر دستگیری افرادی که با سنگپرانی و ... قصد ایجاد وقفه در جریان حمل و نقل کالا بودند، دستگیر شدند.

اگرچه اقدامات این افراد نتوانسته بود چرخه حمل و نقل جاده ای کالا را متوقف کند و رانندگان و کامیونداران در طی چند ماه گذشته همچون دیگر مواقع، در خدمت مردم و جامعه و رفع نیازهای آنها بودند اما تعدادی از آنها متحمل خسارت هایی نیز شدند.

به گزارش تین نیوز ، به همین دلیل بود که چندی پیش انجمن صنفی کامیونداران اصفهان و حومه اعلام کرد: رانندگان و کامیوندارانی که طی چند ماه گذشته متحمل خسارت شده اند، برای پیگیری این موضوع به پایانه امیرکبیر مراجعه کنند.

به گزارش تین نیوز ، در متن پیام انجمن صنفی کامیونداران اصفهان که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است: همکارانی که در یک یا دو ماه گذشته در استان اصفهان متحمل خسارت توسط افراد معاند شده اند با در دست داشتن مستندات ( گزارش پلیس و فاکتور ) با  مراجعه به پایانه امیرکبیر اصفهان و تحویل مستندات به مسئول مربوطه، جهت  پیگیری و  پرداخت خسارت  اقدام نمایند.

مجازات متهمان

همچنین دو روز پیش خبرگزاری میزان (خبرگزاری قوه قضاییه) از قول رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد که احکام اولیه دادگاه انقلاب در خصوص چهار نفر از متهمان ایجاد ناامنی در جاده‎ های جنوب کشور و تهدید رانندگان به اعتصاب صادر شده است.

بر اساس این خبر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: احکام اولیه چهار نفر از متهمین که در آذر ماه امسال با تهدید و تحریک رانندگان به اعتصاب دست به اقدامات خرابکارانه زده بودند در محاکم انقلاب استان صادر شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از متهمان به علت تشکیل و عضویت در گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور به ۱۰ سال حبس و یکی دیگر از متهمان به پنج سال حبس محکوم شد.

قهرمانی تصریح کرد: دو متهم دیگر نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و تخریب عمدی شیشه های کامیون ها هرکدام به یک سال حبس و پرداخت خسارت از باب مجازات تکمیلی محکوم شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس احکام صادر شده از دادگاه انقلاب، هر یک از متهمین مکلف هستند نسبت به تهیه و نصب ۵۰ عدد تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه هیچ یک از این متهمین، راننده و فعال حوزه حمل و نقل نیستند، یادآور شد: این افراد بدون هیچگونه ارتباطی با حوزه حمل و نقل قصد داشتند با تحریکات خود و بنابر ادعای که خودشان دارند تحت تأثیر تبلیغات شبکه های معاند نسبت به ایجاد اخلال در فعالیت رانندگان شریف اقدام کنند.

مجتبی قهرمانی تأکید کرد: پرونده این افراد در خصوص ارتباط با سرویس های معاند و جاسوسی همچنان مفتوح است و اتهامات آن ها در دست بررسی است که احکام آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه متهمان متواری این پرونده نیز تحت تعقیب هستند، بیان داشت: اقدامات مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی برای دستگیری تمامی عوامل ناامن کننده جاده های کشور ادامه دارد و مرتکبین چنین جرایمی با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه رسیدگی به جرایم متهمان، دقیقا طبق قانون صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این افراد از اتهام های سنگین تری از جمله «اخلال در حمل و نقل» و «اخلال در نظام اقتصادی» مبرا شده اند، زیرا با استعلامی که از ادارات متولی این حوزه صورت گرفته است، در سه روزی که متهمان فراخوان داده و اقدام به تحریک و تهدید رانندگان به اعتصاب نموده اند نه تنها اخلالی در امر حمل و نقل به وجود نیامده است، بلکه با بی توجهی رانندگان شریف به فراخوان ضد انقلاب و طبق آمار، حدود ۱۱ درصد هم صدور بارنامه های حمل و نقل افزایش داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.