| کد خبر: 250941 |

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان/کاهش ۸ تا ۱۰ درجه دما و خسارت به محصولات کشاورزی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما از روز چهارشنبه و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما از روز چهارشنبه و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه نفوذ هوای سرد و کاهش محسوس دما از اوایل وقت چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری سبب کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دما و ماندگاری هوای سرد در ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان خواهد شد.

این کاهش دما می تواند منجر به خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی شود.

کشاورزان می توانند برای مقابله با آسیب های این سامانه به تسریع در برداشت گل نرگس و ذرت دانه ای در استان ایلام، تسریع در برداشت پرتقال و محافظت از مزارع سیب زمینی استان کرمان و تسریع در برداشت پرتقال استان سیستان و بلوچستان و گوجه فرنگی استان بوشهر اقدام کنند.

محافظت از صیفی جات شمال استان خوزستان در برابر کاهش دما و تامین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه ها مرغداری ها و دامداری ها با توجه به کاهش محسوس دما، از دیگر اقدامات لازم در این رایط است.

کشاورزان و باغداران باید نسبت به محافظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت و خودداری از انجام هرس درختان اقدام کنند.

سازمان هواشناسی به عدم کود دهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می رسد، توصیه کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.