| کد خبر: 250916 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش برف و باران در البرز مرکزی و استان های ساحلی خزر

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما در غالب مناطق کشور در روزهای پایانی هفته از بارش برف و باران در البرز مرکزی و استان های ساحلی خزر خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دما در غالب مناطق کشور در روزهای پایانی هفته از بارش برف و باران در البرز مرکزی و استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۹ دی و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور، شمال‌شرق، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی بارش باران و برف پیش‌بینی شده است. همچنین امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب بارش برف و باران در استان‌های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب اصفهان، غرب یزد و شمال کرمان آغاز می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل غالبا برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها را برای امروز مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر و استان‌های گیلان و غرب مازندران دانست.   

رفیعی ادامه داد: فردا در نوار شمالی کشور بارش ها کاهش پیدا می‌کند. اما همچنان در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات رشته کوه البرز، بارش‌ها به شکل پراکنده ادامه خواهد یافت و در جنوب‌غرب، بخش‌هایی از غرب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور، همچنین استان‌های هرمزگان، کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، بارش باران و برف رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها فردا مربوط به استان‌های فارس، بوشهر و کرمان است، توضیح داد: بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و روز چهارشنبه نیز مناطقی از یزد، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، استان‌های ساحلی خزر، شمال‌شرق، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان‌شرقی و ارتفاعات البرز، استان‌های تهران، سمنان، البرز بارش پراکنده دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از سه‌شنبه تا جمعه کاهش محسوس دما در کشور پیش‌بینی شده است که این شرایط به ویژه برای شمال‌شرق است که این کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است. همچنین در شمال غرب و شرق کشور بین ۷تا ۱۰ درجه، در جنوب شرق، جنوب، مرکز و غرب کشور بین ۳ تا ۵ درجه کاهش دما طی این روزها پیش‌بینی شده است.

رفیعی افزود: از امروز تا روز پنجشنبه آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرق خلیج‌فارس این شرایط را دارند. از سه شنبه تا پنجشنبه نیز خلیج فارس مواج و متلاطم است که توصیه می‌شود به ویژه فعالان و صیادان توجه لازم را نسبت به این شرایط جوی داشته باشند.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی نسبت به مصرف حامل‌های انرژی گفت: با توجه به برودت هوا و نفوذ توده هوای سرد و افزایش مصرف منابع انرژی به ویژه برق و گاز توصیه می شود تا هموطنان در مصرف حامل‌های انرژی نهایت توجه را داشته باشند.

وی هشدار داد: نفوذ توده هوای سرد سبب یخبندان، لغزندگی جاده‌ها خواهد شد که احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز گاهی مواقع نیمه ابری و گاهی مواقع نیز با سرعت افزایش باد همراه است. دمای پایتخت در گرم‌ترین ساعت‌ها ۹ درجه بالای صفر و در سردترین ساعت‌ها ۳ درجه بالای صفر گزارش می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.