| کد خبر: 250911 |

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

درباره سانحه هواپیمای اوکراینی پرونده باز در ایکائو نداریم

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر در این باره موضوع خاصی در ایکائو مطرح نیست و در این باره پرونده بازی در ایکائو نداریم.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در حال حاضر در این باره موضوع خاصی در ایکائو مطرح نیست و در این باره پرونده بازی در ایکائو نداریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد محمدبخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آخرین موضوعات مطرح شده در ایکائو درباره سانحه هواپیمای اوکراین اظهار داشت: برای بررسی سانحه یک فرآیند مشخصی تعریف شده و بررسی ها یک فرایندی دارد که طبق فرایند آن، گزارش های مربوط به سانحه هواپیمایی اوکراین در زمان موعد منتشر و گزارش های اولیه، ثانویه و نهایی در موعد مقرر اعلام شده و این گزارشات در سایت سازمان هواپیمایی و سایت ایکائو بارگذاری شده و به انتشار عمومی هم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه درباره بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی موضوع خاصی در ایکائو مطرح نیست، گفت: فرایند رسیدگی به این پرونده در بحث بررسی سانحه از نظر ایکائو و جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای ذی نفع و مشترک در این پرونده طی و نهایی شده و ایران اشتراک گذاشتن کشورها از جمله کشورهایی که ایکائو آنها به ایران اعلام کرده، در بررسی این سانحه را پذیرفت و این کشورها در بررسی سانحه به ایران کمک کردند که این همکاری ها در زمینه بازخوانی جعبه سیاه و سایر فرایندهای همکاری انجام شد و گزارش بررسی هم نهایی، منتشر و به ایکائو اعلام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر در این باره موضوع خاصی در ایکائو مطرح نیست و در این باره پرونده بازی در ایکائو نداریم.

محمدی بخش درباره اعتراض برخی از کشورهای ذی نفع در این سانحه تاکید کرد: ما درباره فرایند قانونی صحبت می کنیم و باید نگاه قانونی داشته باشیم. در فرایند قانونی که انجام شده مسئدولیت بررسی سانحه با ایران بوده اما علی رغم اینکه مسولیت بررسی سانحه با ایران بوده اما از تمام کشورهای ذی نفع که بعضی از این کشورها اعتراضاتی هم داشتند دعوت شد تا در فرایند بررسی سانحه حضور داشته باشند و نظر نهایی را ارایه دهند. ایکائو هم نظر نهایی را پذیرفته است و معتقدم اینکه برخی از کشورها در قالب مضوعات دیگری اعتراضاتی را مطرح می کنند موضوعیت تخصصی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.