| کد خبر: 250902 |

تحلیل حادثه هوایی ناشی از رعد و برق و توفان+ فیلم

کانال تلگرامی مهندسی ترافیک هوایی ایران به بررسی چگونگی بروز حوادث مرتبط با حرکت هواپیما در هنگام توفان و رعد و برق پرداخت.

تین نیوز

کانال تلگرامی مهندسی ترافیک هوایی ایران به بررسی چگونگی بروز حوادث مرتبط با حرکت هواپیما در هنگام توفان و رعد و برق پرداخت.

به گزارش تین نیوز ، در کانال آمده است: این‌ بار هم به کتاب PPH/GFD فصل ششم،  هواشناسی رجوع می‌ کنیم که در حین سادگی نوشتار، مطالب کاربردی Aviation weather را آموزش می‌دهد..

حال با نگاهی به فیلم درون هواپیما عبور احتمالی از پهلوی ابر CB را می بینیم چنانچه رعدو برق های متوالی نشان از تایید توفان است و شدیدترین تلاطم در میان ابرها مربوط به ابر CB است.

Severe turbulence often exists in a cumulonimbus cloud, the most turbulent of al clouds.

اما کتاب به نکته مهمی اشاره داره اینکه قوی ترین حد توربولانس جایی است که هواپیما  از مرز دو جریان updraft و downdraft عبور کند، اینجاست که مسافران بدون بستن کمربند ایمنی به سمت سقف هواپیما پرتاب شده و دچار آسیب و جراحت شدند، شکستگی پنل های روی سقف هواپیما نشان از برخورد سر مسافران و  مهمانداران دارد و این میزان همان Severe Turbulence است...  

Within the thunderstorm's Severe turbulence often exists in a cumulonimbus cloud, the most turbulent of al clouds. cumulonimbus cloud, the strongest turbulence occurs in the zone between the updrafts and downdrafts

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.