| کد خبر: 250872 |

هوای اصفهان ناسالم برای گروه های حساس/ شاخص ۴ منطقه زرد شد

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز هجدهم دی ماه براساس داده‌های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۱۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.‌

تین نیوز

شاخص کیفی هوای اصفهان امروز هجدهم دی ماه براساس داده های ۱۴ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۱۱۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان اظهار داشت: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه هجدهم دی ماه براساس داده های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.

جمشید لقایی با اشاره به کاهش غلظت آلاینده ها در ایستگاه های سنجش مناطق مختلف شهر، افزود: امروز شاخص هوا در چهار ایستگاه از جمله میرزا طاهر با عدد ۵۳، ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۸۲، رهنان با ۹۶ و سپاهان شهر با ۶۸ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاخص کیفی هوا در ایستگاه پایش هوای کردآباد و دانشگاه صنعتی با ۱۴۸، بلوار کاوه با ۱۲۶، میدان باهنر با ۱۱۸، خیابان فرشادی با ۱۱۴، میدان فیض با ۱۱۲ و میدان انقلاب ۱۰۷ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس است.

مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کماکان به همه شهروندان اصفهانی به ویژه افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان توصیه می شود فعالیت سنگین در فضای باز و تردد غیر ضرور در شهر را کاهش دهند.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان، ۱۸ دی
شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهرداری اصفهان، ۱۸ دی

به گزارش تین نیوز، براساس داده های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۱۵۲ و استانداری با ۱۶۸ و بزرگراه خرازی با ۱۵۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد. همچنان ایستگاه های رودکی، پروین، جی، باغ غدیر و خواجو قطع است.

امروز ایستگاه های پایش هوا سجزی با ۱۰۰، مبارکه با ۸۵ و شاهین شهر با ۹۸ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و مابقی ایستگاه ها در شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی شهر، زرین شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرده از بعد از ظهر فردا دوشنبه سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب و شمال غرب اصفهان فعال می شود و به تدریج روز سه شنبه دامنه بارش ها سراسر استان از جمله کلانشهر اصفهان را فرا می گیرد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.