| کد خبر: 250869 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش ها در سواحل شمالی و مناطقی از شمال غرب

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش ها در مناطقی از شمال غرب و تقویت سامانه بارشی در سواحل شمالی و خبر داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش ها در مناطقی از شمال غرب و تقویت سامانه بارشی در سواحل شمالی و خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایشگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت آب و هوای امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه گفت: امروز بارش ها در جنوب شرق کاهش می یابد اما در سواحل شمالی تقویت بارش ها را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گستره بارش ها مناطقی از شمال غرب را در بر می گیرد، افزود: استان های کرمانشاه، همدان، لرستان، مناطقی از شمال شرق، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم بارش خواهند داشت که این بارش ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: تمرکز بارش ها طی روز دوشنبه در نوار شمالی و بخش هایی از غرب بارش خواهد بود و ورود سامانه بارشی از جنوب غرب پیش بینی شده که استان های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و جنوب عرب اصفهان را در بر بگیرد و بارش ها به ویژه در مناطق سردسیر به صورت باران و برف خواهد بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: روز سه شنبه در شمال غرب بارش ها کاهش می یابد و همچنان در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و رشته کوه البرز بارش ها ادامه می یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارش ها برای روز دوشنبه در استان های بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل استان های گیلان و مازندران و روز سه شنبه در بوشهر و جنوب استان فارس، با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال صاعقه و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد و به پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری توصیه شده است.

وی افزود: آب های جنوبی کشور از بعد از ظهر امروز تا سه شنبه در شرق خلیج فارس مواج و متلاطم بوده روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز مناطق غربی خلیج فارس این شرایط را دارند که با توجه به افزایش ارتفاع موج فعالان دریایی و صیادان یاید احتیاط کنند.

به گفته رفیعی، آب های دریای خزر از امروز تا روز چهارشنبه مواج و متلاطم پیش بینی شده است و احتمال غرق شدن شناورهای سبک و پاره شدن تورهای صیادی در این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: تهران امروز گاهی وزش باد را دارد و بیشینه دما ۹ درجه و کمینه دما هم ۴ درجه بالای صفر بوده و فردا هم دمای پایتخت به ۳ یا ۴ درجه بالای صفر می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.