| کد خبر: 250855 |

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد؛

استانبول، نجف و دبی اولین مقاصد سفر مسافران از فرودگاه امام

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) جزئیات آمار جابجایی مسافران در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ را بیان کرد و از افزایش ۸۸ درصدی تعداد مسافر خبر داد.

تین نیوز

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جزئیات آمار جابجایی مسافران در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ را بیان کرد و از افزایش ۸۸ درصدی تعداد مسافر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از  افزایش ۸۸ درصدی تعداد مسافر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خبر داد.

چلندری افزود: بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱  از ۴۷ مقصد و به ۲۶ کشور اعزام و پذیرش شده اند که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۶۱۷ هزار مسافر ورودی و ۲ میلیون و  ۶۹۰ هزار مسافر خروجی بوده اند.

وی تعداد پروازهای ۹ ماهه ۱۴۰۱ را بیش از ۳۵ هزار و ۴۰۰ پرواز عنوان کرد و گفت: تعداد پروازها به نسبت سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است که از این تعداد ۱۷۷۰۴ پرواز ورودی و ۱۷۷۰۵ پرواز خروجی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: مقدار بار همراه مسافر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۷۵ تن بوده است که این میزان در مقایسه با سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.

گفتنی‌ است چلندری در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و ترکیش بیشترین حجم پروازها را میان ۳۳ شرکت داخلی و خارجی انجام داده اند که بیشترین مسافر به مقاصد استانبول، نجف و دبی جابجا شده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.