| کد خبر: 250805 |

سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

نگهداری و ایمن سازی مستمر از کریدور ترانزیتی غرب کشور در آذربایجان غربی

سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نگهداری و ایمن سازی کریدور ترانزیتی غرب کشور با انجام پروژه های متعدد راهداری خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نگهداری و ایمن سازی کریدور ترانزیتی غرب کشور با انجام پروژه های متعدد راهداری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری (آذربایجان غربی)، خسرو فردوس نیا سرپرست اداره نگهداری از راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور ، پایانه مرزی بازرگان در استان آذربایجان‌غربی را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند، گفت : بهره برداری از این کریدور، جهشی در مسیر ترانزیتی کشور است که ایمن سازی این مسیر و لزوم حذف و اصلاح نقاط حادثه‌ خیز در محورهای مواصلاتی آن در استان جهت ایمنی تردد و کاهش سوانحات جاده ای جزو رسالتهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بوده و تا کنون اقدامات متعددی در حوزه نگهداری راهها در آن انجام شده و در حال انجام است.

وی اظهار کرد : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای ارتقای ایمنی این کریدور مهم ترانزیتی در استان آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان افزون بر ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت و بالغ بر ۵۰ کیلومتر لکه گیری را در طول این محور که از منطقه آزاد ماکو شروع و تا جنوب استان ادامه دارد، انجام داده است.

فردوس نیا ادامه داد : همچنین این اداره کل با اعتباری نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان در حال اجرای سه پروژه بزرگ رفع نقاط حادثه خیز سه راهی قره ضیا الدین ، سه راهی ایواوغلی و سه راهی آبگرم سلماس در این کریدور است که با اتمام این پروژه ها گامی اساسی نسبت به هدف طرح یعنی تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول توضیح داد: گذرگاه بین‌المللی غرب کشور در ١٠ جبهه کاری بزرگراه‌ های ارومیه  - مهاباد، میاندوآب - بوکان، قطعه چهار و پنج بزرگراه سلماس - خوی و سه‌راهی ایواوغلی به سمت گیت منطقه آزاد ماکو در دست احداث است و یک سوم طول این کریدور در آذربایجان غربی واقع شده که هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بطوریکه از ۵۴۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیکی رفته و از اهمیت آن می‌توان به تردد ۱۱ درصد از ترانزیت کل کشور از این مسیر در سال گذشته اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احسان 2 0

    مسخره این عکس واقعا اون مسیره؟ چرا عکس از خود مسیر نمیزاری تک لاین سبقت ممنون هر صد متر ی سرعت گیر اون راننده تریلی ک مثلا از تورکیه ده ساعت پشت فرمون بوده بنظرت فوش نمیده بهت با این سرعت گیرهای غیر استاندارد؟ جدول رو انداختین زمین روش اسفالت ریختین شد سرعت گیر یا اونقدر تیز هس با ده تا سرعت میخوای رد شی ماشین میخوره ب سرعت گیر بر میگرده