| کد خبر: 250783 |

ایجاد چهار خط BRT در شیراز

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تأیید ایجاد چهار خط BRT از سوی طرح جامع حمل ونقل می تواند در توسعه خطوط حمل ونقل عمومی شیراز مؤثر باشد که امیدواریم در دوره مدیریت شهری ششم حداقل یک خط آن عملیاتی شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تأیید ایجاد چهار خط BRT از سوی طرح جامع حمل ونقل می تواند در توسعه خطوط حمل ونقل عمومی شیراز مؤثر باشد که امیدواریم در دوره مدیریت شهری ششم حداقل یک خط آن عملیاتی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی اکبر سلطانی اظهار کرد: در حوزه حمل ونقل ریلی با توجه به اجرای خط یک مترو در دوره پنجم بخشی از تونل خط یک مترو به طول ۱۰ کیلومتر اجرا شده بود که در دوره شورای ششم مابقی فاز یک خط مترو به طول دو کیلومتر تکمیل و سه ایستگاه از هشت ایستگاه فاز یک نیز کامل شد که امیدوارم در دهه فجر مسافرگیری در این سه ایستگاه انجام شود.

وی افزود: خط دو متروی شیراز جنوب این کلان شهر را به شمال و سپس به سمت شرق آن متصل کرده است و لوپ ریلی خطوط را تکمیل می کند، در هفته حمل ونقل شیراز فاز دوم خط دو آغاز شد و این فاز به طول ۵۷ کیلومتر با ارزش بالغ بر ۶,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با پنج ایستگاه کلید خورد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بر اساس تعهد قرارگاه ظرف مدت ۳۰ ماه باید کل عملیات اجرای تونل و سه ایستگاه تکمیل شود، ادامه داد: علاوه بر آن تکمیل پنج ایستگاه فاز یک خط دو تا پایان سال ۱۴۰۲ با ارزش ریالی بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه انجام خواهد شد که امیدوارم این پروژه سال آینده به شهروندان شیرازی تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: همزمان با افتتاح خط دو، اجرای خط سه مترو حدفاصل بخش میانی شهر شیراز به سمت غرب که یکی از اولویت های طرح جامع است، آغاز خواهد شد. همچنین در تلاش هستیم با اجرای بخشی از خط چهار مترو نسبت به ارائه خدمات به گردشگران و زائران حرم مطهر احمدبن موسی تسهیل گری سفر را انجام دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: اقدامات عمرانی و تأمین ۱۸ رام قطار در طول دوره شورای ششم بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که امیدواریم با حمایت دولت و تخصیص اوراق مشارکت مناسب جهت اجرای حداقل دو خط موازی با هم در متروی شیراز شاهد توسعه هرچه سریع تر این خطوط ریلی به منظور حفظ هوای پاک و ارائه حمل ونقل ایمن، آسان، سریع و کم هزینه برای شهروندان شیرازی باشیم.

وی با بیان اینکه در سال با توجه به طرح جامع حمل ونقل محدوده ترافیک تعیین و طرح lEZ به صورت عملیاتی اجرا خواهد شد، گفت: اجرای طرح محدوده ترافیکی مرکز شهر و ساماندهی خودروها با اعمال طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی شهر راهگشای ترافیک خواهد بود که امیدواریم در سال جاری این اقدامات به پاکسازی هوای شهر کمک کند.

سلطانی ادامه داد: هزینه کرد در حوزه حمل ونقل عمومی به منظور کمک به حمل ونقل شهری و داشتن هوای پاک در شهری همچون شیراز که به صورت دشت در میان کوه ها مستقر شده است، از ضروریات لاینفک توسعه شهری است که جهت تحقق آن حمایت دولت با ارائه خدمات مشارکتی جهت خرید ناوگان اتوبوس ، مینی  بوس، تاکسی و تأمین واگن های مورد نیاز خطوط مترو بر اساس تعداد خط های فعال هر شهر همچنین تخصیص اعتبار به منظور اوراق مشارکت در طرح های عمرانی با محوریت حمل ونقل عمومی از ضروریات توسعه حمل ونقل در کلان شهرها است. این موضوع در دولت های قبل با بی مهری زیاد مواجه شد و عقب ماندگی زیادی را در تأمین مایحتاج ناوگان حمل ونقل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به حمل ونقل برقی با استفاده از ون ها، تاکسی های برقی یا مدهای مختلف ریلی در صورت حمایت دولت ها محقق می شود، خاطرنشان کرد: تأیید ایجاد چهار خط BRT از سوی طرح جامع حمل ونقل می تواند در توسعه خطوط حمل ونقل عمومی شهر شیراز مؤثر باشد که امیدواریم در دوره مدیریت شهری ششم حداقل یک خط آن عملیاتی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    اقای سلطانی ما که نفهمیدیم این خطوط که شما گفته اید کدام مسیر ها هستند سالهاست که خط میان رود به فلکه گاز در دست اقدام است ولی هنوز به نتیجه نرسیده وقتی صحبت از خطوط مترو میشه باید مسیر انهم گفته شود تا مخاطب متوجه شود
    وضعیت ترافیک شیراز باعث اتلاف وقت مردم شده
    دلیل ان هم وجود ۲۸۰۰ مطب پزشک در حدفاصل فلکه ستاد تا فلکه نمازی هست
    اخذ نکردن حق پار از خودرو های پارک شده کنار خیابان