| کد خبر: 250764 |

محور میاندوآب- میانه زمان سفر از مرکز کشور به ارومیه را بیش از یک ساعت کاهش می‌دهد

محور میاندوآب - میانه طول مسیر سفر به کشور ترکیه را نسبت به محور تهران- بازرگان ۶۵ کیلومتر کوتاه تر می کند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به استان آذربایجان غربی گفت:‌ راه اصلی میاندوآب- میانه یکی از محورهای استراتژیک در استان است که تکمیل شدن آن طول مسیر سفر به کشور ترکیه را نسبت به محور تهران- بازرگان ۶۵ کیلومتر کوتاه تر می کند و زمان سفر از مرکز کشور به ارومیه را یک ساعت و نیم کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ خیراله خادمی  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صبح امروز در سفر به استان آذربایجان غربی از زیرساخت های حمل و نقل این استان بازدید کرد.

وی در بازدید از محور میاندوآب- میانه گفت: میاندوآب یکی از شهرستان های بزرگ و مهم در استان آذربایجان غربی است که از نظر تردد به عنوان یک مرکز عبور و تلاقی سایر محورها در استان محسوب می شود و ساماندهی محورهای موجود و احداث مسیرهای جدید در این محدوده یکی از اولویت های شرکت ساخت وتوسعه در استان است.

خادمی طول محور را ۱۸۱ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی است که عملیات اجرایی در ۱۵۱ کیلومتر از محور در مرحله روسازی است و اجرای یک لایه آسفالت آن انجام شده است و عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر دیگر نیز در مرحله خاکبرداری و احداث ابنیه قرار دارد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی کاهش یک ساعت و نیم از زمان سفر به ارومیه از مرکز کشور را از مزایای این محور دانست و گفت: این محور با اتصال به آزادراه زنجان-تبریز و به واسطه محور تهران-میانه-تبریز و اتصال به شمال استان و ارومیه به مرز ایران و ترکیه متصل می شود که در مقایسه با محور تهران- بازرگان حدود ۶۵ کیلومتر کوتاه تر می کند.

وی ارزش روز این پروژه را بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:‌ از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شده است که تا کنون۲۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و  به منظور اتمام این محور مهم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از کنارگذر شمال غرب میاندوآب بازدید کرد و در خصوص این پروژه گفت: این کنارگذر به طول ۱۱ کیلومتر ابتدای کریدور بزرگراهی غرب کشور قرار دارد و به دلیل اهمیتی در ترافیک منطقه و ساماندهی عبور و مرور شهرستان میاندوآب دارد از مصوبات سفر رییس جمهور به استان است  و تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز آن از محل ماده ۵۶ قانون بودجه مصوب شده است.

خادمی بیان کرد: بهره برداری از ۲ خط این مسیر چهارخطه از تبریز به سمت ارومیه اولویت اول بهره برداری در نظر گرفته شده است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۲ این بخش از کنارگذر به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ هزینه های ارزیابی و رفع معارضین در تقاطع ورودی کنارگذر یکی از مشکلات پروژه محسوب می شود که نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه طول شبکه راه‌ و بزرگراهی استان آذربایجان غربی را ۹۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت:‌ ۴۹۹ کیلومتر راه اصلی و ۴۲۲ کیلومتر بزرگراه در این استان واقع شده است که۲.۰۷ درصد از کل طول شبکه راه و بزرگراه کشور را به خود اختصاص می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.