| کد خبر: 250752 |

جابه‌جایی صنایع از محدوده شهر؛ راهکار رفع آلودگی هوای اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ سازی برای کاهش تردد خودروهای شخصی، توسعه حمل ونقل عمومی و فضای سبز شهری، همچنین جایگزین کردن طرح های علمی و عملیاتی به جای طرح های ناموفق ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در کنار جابه جایی صنایع از محدوده شهر، شاهد کاهش آلایندگی ها باشیم.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان گفت: فرهنگ سازی برای کاهش تردد خودروهای شخصی، توسعه حمل ونقل عمومی و فضای سبز شهری، همچنین جایگزین کردن طرح های علمی و عملیاتی به جای طرح های ناموفق ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا در کنار جابه جایی صنایع از محدوده شهر، شاهد کاهش آلایندگی ها باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه چنان چه فکری اساسی به حال آلایندگی ها نشود، طی سال های آینده با شرایط بسیار سختی مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: آلودگی هوای استان اصفهان و برخی شهرهای صنعتی استان امروزه به قصه ای پر غصه تبدیل شده است که با فرا رسیدن زمستان بیش از هر زمان خودنمایی می کند.

وی با بیان اینکه رئیس و اعضای شورای اسلامی استان اصفهان در دوره ششم تاکید بسیاری بر رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا دارند، افزود: اقدامات انجام شده برای رفع مشکل آلودگی هوای پایتخت فرهنگی ایران و دیگر شهرهای این استان تاکنون اثربخش نبوده است، از این رو همه باید برای کاهش آلاینده های هوا تلاش کنیم، چراکه در غیر این صورت، اوضاع بدتر می شود.

سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه گلایه مندی شهروندان از تعطیلی های پی در پی مدارس عمق فاجعه آلودگی هوا در اصفهان را نشان می دهد، گفت: دستگاه های مختلف در مقابله با معضل آلایندگی ها نقش دارند، اما این پرسش مطرح است که چرا تاکنون اقدام مؤثری در این حوزه انجام نشده است و همچون گذشته تعطیلی مدارس به جای راهکاری اساسی برای کنترل منابع آلاینده در دستور کار قرار می گیرد.

وی جابه جایی صنایع از محدوده شهرهای استان اصفهان را کلید طلایی برای مقابله با آلودگی هوا دانست و ادامه داد: زمان آن رسیده است که صنایع آلاینده از محدوده شهرهای اصفهان جابه جا شوند و این مسئله ای است که باید وارد فاز عملیاتی شود، از سوی دیگر مسئولیت هایی که به دستگاه سپرده شده است نیز باید اجرایی شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی استان خواستار جدیت در سنجش و برخورد قانونی با صنایع آلاینده هستند، افزود: رفع مشکلات و چالش های مربوط به آلایندگی هوا نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است، از این رو باید با نگاهی علمی و عملی به اجرای مصوباتی همچون جابه جایی صنایع آلاینده به عنوان پاشنه آشیل مقابله با آلودگی هوا و پرداخت عوارض آلودگی به سمت کاهش آلاینده ها حرکت کرد، زیرا راهکارهای موقتی همچون تعطیلی مدارس مشکل آلودگی هوا را رفع نمی کند و این چالش باید ریشه ای درمان شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی درخصوص کاهش تردد خودروهای شخصی، توسعه حمل ونقل عمومی و فضای سبز شهری، همچنین جایگزین کردن طرح های علمی و عملیاتی به جای طرح های ناموفق ازجمله مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا در کنار جابه جایی صنایع از محدوده شهر، شاهد کاهش آلایندگی ها باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.