| کد خبر: 250726 |

راه آهن چهارمحال و بختیاری چه زمانی از ریل بلاتکلیفی خارج می شود؟

چهارمحال و بختیاری جزو معدود استان های فاقد شبکه ریلی است، بارها و بارها وعده شنیدن سوت قطار در این استان توسط مسئولان داده شده است، اما هنوز این پروژه که قرار بود این استان را از بن بست خارج کند و موجب رونق در صنعت، گردشگری و حمل و نقل شود، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

تین نیوز

چهارمحال و بختیاری جزو معدود استان های فاقد شبکه ریلی است، بارها و بارها وعده شنیدن سوت قطار در این استان توسط مسئولان داده شده است، اما هنوز این پروژه که قرار بود این استان را از بن بست خارج کند و موجب رونق در صنعت، گردشگری و حمل و نقل شود، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پروژه راه آهن مبارکه_ سفیددشت " href="/fa/tags/%D8%B1%D8%A7%D9%87_%D8%A2%D9%87%D9%86_%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D9%87__%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF%D8%AF%D8%B4%D8%AA">راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در تیرماه سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد، این پروژه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب و با بهره برداری از این پروژه فاصله استان های جنوبی به مرکز حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه تر می شود، طول مسیر اجرایی این پروژه حدود ۹۲ کیلومتر و برای اجرای آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، طبق برنامه ریزی های انجام شده زیرسازی پروژه راه آهن باید تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می رسید و پس از آن عملیات ریل گذاری آغاز می شد، اما این وعده محقق نشده است.

در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اعتباری برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه اختصاص پیدا کرد، حال باید دید تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه می تواند مردم این استان را به آرزوی دیرینه خود برساند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در ۱۴ مهرماه سال جاری گفت: زیرسازی راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد تا چندماه آینده به پایان می رسد و مراحل قانونی برای انجام قرارداد روسازی با قرارگاه خاتم الانبیا توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می شود.

همچنین وعده شنیده شدن سوت قطار در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ توسط معاون عمرانی استاندار  در نشست خبری استاندار و معاونان در چهارم اردیبهشت ۱۴۰۱ داده شد.

تکمیل پروژه راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حمید ربیعی- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار به صورت نقد و اوراق برای تکمیل پروژه راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: این اعتبار به طور کامل جذب شده است.

وی افزود: چهار پیمانکار در پروژه راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در حال فعالیت هستند که دو نفر از پیمانکاران در بخش زیرسازی فعال و دو پیمانکار دیگر در ایستگاه شهرکرد و سفیددشت فعالیت می کنند.

ربیعی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن- مبارکه به سفیددشت در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی دارد، عنوان کرد: پیش بینی می شود با تزریق کامل اعتبارات تا اواسط سال آینده زیرسازی این پروژه به اتمام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش قیمت های رخ داده، تکمیل زیرسازی پروژه راه آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، برای روسازی این پروژه نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار پروژه راه آهن بدهی داریم، پروژه در برخی قسمت ها فعال است.

پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری فعال است

علی حیدری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت پروژه راه آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به این پروژه تزریق شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به برودت هوا امکان عملیات عمرانی گسترده بتن ریزی در پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اما پروژه تعطیل نیست و در برخی قسمت ها فعال است.

حیدری یادآور شد: با اتمام عملیات زیرسازی راه آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد، عملیات ریل گذاری و احداث ایستگاه آغاز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس وزارت راه 0 0

    حتي اگر پول فراهم باشد كه نيست تكميل زيرسازي بيش از دو سال زمان لازم دارد.