| کد خبر: 250709 |

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در یافتن بهترین محل برای احداث پایانه مرزی آستارا و راه های طرفین

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی آستارا با اشاره به نقش پایانه مرزی جاده ای آستارا در توسعه اقتصادی منطقه ای و ترانزیت بین المللی گفت: در حال حاضر بررسی واریانت های مختلف به منظور یافتن بهترین محل با امکان ارایه خدمات رفاهی و راه های دسترسی بدون گلوگاه های ترافیکی اولویت دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت پایانه مرزی آستارا با اشاره به نقش پایانه مرزی جاده ای آستارا در توسعه اقتصادی منطقه ای و ترانزیت بین المللی گفت: در حال حاضر بررسی واریانت های مختلف به منظور یافتن بهترین محل با امکان ارایه خدمات رفاهی و راه های دسترسی بدون گلوگاه های ترافیکی اولویت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح دیروز جلسه ای با حضور داریوش امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خیراله خادمی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران برگزار شد تا واریانت های مختلف احداث راه های طرفین و پایانه مرزی آستارا از سوی مشاور پروژه ارایه شود و با بررسی تمامی جوانب بهترین گزینه انتخاب و عملیات اجرایی در اسرع وقت آغاز شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تاکید بر اهمیت مکان یابی این پایانه مرزی و لزوم تسریع در اجرای آن گفت: باید بهترین محل با بررسی حریم های محور و محل احداث مجتمع های رفاهی انتخاب شود تا ضمن ارایه خدمات مناسب، مسیر دسترسی مطمعن نیز بدون ایجاد گلوگاه های ترافیک احداث شود.

خادمی همچنین بررسی هزینه ها و برآورد ارزیابی محل احداث پایانه از سوی اداره کل حقوقی و ارزیابی شرکت ساخت را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: برآورد هزینه های تملک اراضی با در نظر گرفتن حریم محور و ارایه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اسرع وقت انجام شود تا ضمن بررسی هزینه ها، مناسب ترین مکان با کمترین هزینه انتخاب شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه همچنین در خصوص احداث مجتمع رفاهی- تفریحی در منطقه یک آزادراه تهران- شمال با حضور رییس سازمان راهداری گفت: با توجه به موقعیت و توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر احداث این مجتمع در زمین های اطراف آزادراه با در نظر گرفتن ۱۲۰ متر حریم راه کمی دشوار است و نیاز به بررسی و بازبینی آیین نامه ها به ویژه در خصوص ساخت و ساز در مناطق کوهستانی دارد.

به گزارش شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این جلسه همچنین امکان احداث مجتمع های رفاهی در بافت های جغرافیایی آزادراه تهران- شمال از سوی مدیران سازمان راهداری مطرح و مقرر شد امکانات مورد نظر بررسی شود تا هرچه سریع تر اقدامات لازم برای احداث این مجتمع انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.