| کد خبر: 250622 |

◄ نگاهی به مکتب و رویکرد احتمالی شهید سلیمانی در راه آهن

اکنون نیز از آغاز مطالعات اولیه و امکانسنجی ساخت راه آهن برخلاف احداث آزادراه یا جاده که سبب افزایش قیمت املاک مسیر می گردد، نگرانی افت قیمت و اجبار به فروش زمین سبب کاهش خیر و برکت راه آهن در همان لحظه شروع کار می گردد.

تین نیوز

اکنون سه سال از شهادت و عروج آسمانی روح بلند سردار بزرگ دل ها به جوار حق می گذرد (13 دی 98).

روزنامه جام جم به نقل از سردار شهید قاسم سلیمانی نوشته است: ما یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان را که سال ها به دنبال او بودیم و هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت می کرد و هم تعداد زیادی از بچه های ما را شهید کرده بود با روش های پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه خاصی و پس از ورود آنها به آنجا او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم. خیلی خوشحال بودیم. در جلسه ای که خدمت رهبر انقلاب رسیده بودیم من این مسئله را مطرح و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکس العمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم. رهبری بلافاصله فرمودند: همین الان زنگ بزن آزادش کنند. من بدون چون و چرا زنگ زدم، اما بلافاصله با تعجب زیاد پرسیدم آقا چرا؟ من اصلا متوجه نمی شوم چرا باید این کار را می کردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟رهبری گفتند: مگر نمی گویی دعوتش کردیم؟ بعد از این جمله خشکم زد. البته ایشان فرمودند: حتما دستگیرش کنید. ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. مرام شیعه این است که کسی را که دعوت می کنی و مهمان توست حتی اگر قاتل پدرت باشد، حق نداری آزار بدهی.(1)

  • خلاصه ده ویژگی‌ شهید سلیمانی به بیان سیدحسین موسویان سفیر اسبق ایران در آلمان،‌ استاد دانشگاه پرینستون و ... :
  1. یک نظامی تمام‌عیار بود و تصمیم داشت که تا آخر عمرش هم نظامی باقی بماند.
  2. در تحلیل و درک مسائل نظامی - امنیتی - سیاسی بسیار فراتر از تجربه حضور ۸ ساله‌اش در میدان جنگ نبوغ داشت.
  3. سلامت نفس او درحدی بالا بود که کسی در اخلاص او تردید نمی‌کرد و لذا نظراتش عمیقا مورد توجه قرار می‌گرفت.
  4. به امر امام(ره) در مورد عدم ‌ورود نظامیان به کارهای سیاسی و حزبی و جناح‌ بندی‌ های سیاسی به شدت معتقد و پایبند بود.
  5. از نظر مالی پاک بود و مال و منال دنیا را سه‌طلاقه کرده بود.
  6. در عین اینکه عاشق ایران بود، اما نگاهش فراملی بود و دنبال مصالح و منافع مسلمانان و شیعیان در کل منطقه و جهان بود.
  7.  برای بزرگان انقلاب احترام زیاد قائل بود. مطیع محض ولایت و مقام معظم رهبری بود همزمان آ... هاشمی را بسیار دوست داشت.
  8. خود را در اتاق فرماندهی محصور نکرده بود و در میدان‌های جنگ بسان یک سرباز لباس می‌ پوشید و می‌ جنگید.
  9. یک انقلابی عملگرا و واقع‌گرا بود. اهل افراط و تفریط نبود. زمانی که کشور را در مقابل داعش دید، جان‌ برکف ایستاد.
  10. مردمی بود و تا آخرین لحظه عمرش مردمی زیست. قلبا عاشق شهادت بود و خداوند متعال هم شهادت را نصیب او کرد.
  • اکنون ببینیم اگر آن شهید در راه آهن حضور داشتند با دستوری که مقام معظم رهبری به ایشان در مورد آزاد کردن آن میهمان زندانی شده دادند چگونه می اندیشید و چه می کرد (به ویژه با ظلم اولیه به مردم بویژه ضعفا در دوران آغاز احداث راه آهن و گران کردن قوت لایموت مردم ضعیف یعنی قند و چای و احتمالا آزادسازی و تصرف نامناسب زمین های مردم برای ریل گذاری .
  • اکنون نیز از آغاز مطالعات اولیه و امکانسنجی ساخت راه آهن برخلاف احداث آزادراه یا جاده که سبب افزایش قیمت املاک مسیر می گردد، نگرانی افت قیمت و اجبار به فروش زمین سبب کاهش خیر و برکت راه آهن در همان لحظه شروع کار می گردد.
  • پس از احداث خطوط نیز بی توجهی به محصور کردن خطوط پرترافیک و پرسرعت و استفاده از گذرگاه های همسطح بدون مستحفظ یا با مستحفظ ولی با نیروی انسانی کم تجربه و ... و عدم تجهیز خطوط به سیستم های علائم ایمن و غفلت از سامانه ایمنی قطار (متناسب با ترافیک و سرعت) که امنیت سرنشینان خودرو، مسافر و عابر را تهدید می نماید و ... از دیگر موارد است. 
  • تاخیر در عقد قرارداد و انتظار کار و هزینه از پیمانکار قبل از آن، تاخیر چندماهه در پرداخت مطالبات و واگذاری اسناد غیرنقد به برخی و نقد به برخی دیگر و مسامحه با برخی پیمانکاران و سختگیری با برخی دیگر، جرایم مالایطاق، ضبط ضمانتنامه غیرعادلانه و ... همه از نمونه مواردی هستند که اگر شهید سلیمانی به رهبری گزارش میداد سبب ناخوشنودی ایشان می گردید.
  • مسافران به ویژه زوار عزیز نیز میهمان ما هستند و فراهم کردن شرایط مطلوب سفر چون سرمایش، گرمایش و ... وظیفه ماست ... 

 

پاورقی: همشهری آنلاین (981121 کد خبر 483567)

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 1

    آقای قربانعلی بیک خیلی مطلب ضعیف نگارش شده و دم دستی پرداخت شده
    ضمن اینکه ملاک عمل قرار دادن صحبتهای آقای موسویان هم به ضعف استدلالی مطلب افزوده شده
    چی کار می کنید آقای قربانعلی بیک

  • ناشناس 1 1

    برای این موضوع به این مهمی ، مطلب و استدلال ها خیلی ضعیف انتخاب و چیدمان شده

  • سيدمرتضي ناصريان 1 1

    با سلام- بحث مناسبي را آقاي مهندس قربانعلي بيك باز كردند كه شامل الف - حقوق شهروندان و ب- انجام تعهدات به ذينفعان و ج- توجه به آثار اجتماعي در طرح هاي احداث راه و ترابري و نحوه بهره برداري از انها را شامل مي شود. مردمي بودن دولتمردان از انتظارات و شئون نظام اسلامي است به ويژه آنكه دولت حاضر همين مردمي بودن را شعار خود قرار داده است و بايد روي ابعاد آن در ادارات مختلف بحث و بررسي گردد.