| کد خبر: 250586 |

چمران: ساخت یا واردات واگن برای مترو زمان می‌برد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت ۱۰۵ واگن از سوی شرکت واگن سازی، گفت: ساخت یا واردات واگن برای مترو زمان می برد و گمان نمی کنم تا ۲ سال آینده وارد چرخه شود اما وزیر کشور بر این موضوع تاکید دارد.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت ۱۰۵ واگن از سوی شرکت واگن سازی، گفت: ساخت یا واردات واگن برای مترو زمان می برد و گمان نمی کنم تا ۲ سال آینده وارد چرخه شود اما وزیر کشور بر این موضوع تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: مپنا باید بخشی از واگن ها را بسازد، واگن سازی پارس طرح را سوار کند و شرکت های دانش بنیان نیز بخش دیگر کار را انجام دهند. بسیار خوشحال خواهیم شد سریعتر انجام شود اما تجهیزات را باید خود آنها بسازند و یک کار علمی است چون تعداد محدود است از لحاظ تجهیز کارگاه و صرفه اقتصادی زمانبر خواهد بود.

چمران با اشاره به اینکه آلودگی هوا مربوط به کل کشور است، افزود: واقعا در زمینه آلودگی هوا چه شده که اینگونه است؛ علاوه بر اصفهان و تبریز و اراک که آلودگی در آنها دائمی بود، اکنون شهرهای دیگر از جمله قم و قزوین نیز اضافه شده است.

به گفته وی، یکی از برنامه های اثرگذار، ساخت پل ها و رمپ و لوپ هاست که رفت و آمدها را کاهش می دهد و روزانه چند صد کیلومتر از سفرها را کمتر می کند. شورا و شهرداری به آب و آتش می زنند که بتوانند اتوبوس و واگن برای مترو تهیه کنند و برنامه های دیگری را اجرا کنند که به کاهش آلودگی هوا منجر شود.

چمران با اشاره به اهمیت ساخت تقاطع ها در کاهش مصرف بنزین اظهارداشت: ما برای بنزین یارانه پرداخت می کنیم و به قیمت جهانی نیست بلکه با قیمت خاص خود است؛ صرفه جویی در بنزین پیش از این نیز مطرح شده و وزیر نفت اسبق قول داد که هرچه صرفه جویی در مصرف بنزین انجام شود، درآمد آن را به شورا و شهرداری می دهیم که برای حمل و نقل عمومی از آن استفاده شود که انجام نشد. در آن زمان، توافق نامه امضا شد اما به نتیجه نرسید. این اقدام کار درستی بود که باید انجام می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ورود تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اظهارداشت: ما ورود تاکسی ساخت خارج را نیز پیشنهاد دادیم؛ وقتی اتومبیل خارجی وارد می شود، تاکسی خارجی را نیز می توانیم وارد کنیم تا در کنار تاکسی های داخلی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی های اینترنتی، رانندگان داخل شهر هستند و شناسایی نشده و آزمایش های لازم را انجام نداده اند، یادآور شد: مشخص نیست که این افراد آمادگی رانندگی در معابر بین شهری را داشته باشند یا شاید خودروی آنها ایمنی کامل را نداشته باشد؛ به همین دلیل اعلام شد که باید مجوز دریافت کنند.

چمران با بیان اینکه امروز در صحن شورا نطق پیش از دستور سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران درباره سردار شهید سلیمانی ارائه خواهد شد افزود: گزارش حسابرس شورا از ۲ منطقه شهرداری نیز قرائت و بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر دستور جلسه شورا مبنی بر برنامه نامگذاری تصریح کرد: برای طرحی در کمیسیون ماده پنج باید ضوابطی تدوین می شد که تاکنون تدوین نشده بود و باید انجام شود که بحثی طولانی خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.