| کد خبر: 250560 |

لزوم پیگیری تامین نیازهای کامیونداران و رانندگان از سوی وزارت صمت

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در سی و ششمین کارگروه پایش بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیونداران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سی و ششمین جلسه کارگروه پایش به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معاونان وزیر صمت، کشور و نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با موضوع حمل و نقل بویژه در زمینه تامین نیاز کامیون داران به لاستیک و روغن، در تاریخ سه دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته حمل و نقل و روز راهدار به فعالان این بخش، درخواست شرکت های حمل و نقل رانندگان و کامیون داران در کمک و همراهی دولت برای رفع مشکلات ایشان در تامین لاستیک و روغن را شایسته دانست و تصریح کرد:  وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی در زمینه تامین کالاها و اقلام اساسی کشور از طریق تولید و واردات است.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان محور حوزه جابجایی کالا در بخش جاده ای حامی فعالان این بخشی و پیگیر نیازهای آنان است، افزود: هماهنگی های لازم برای تحقق اهداف حمل و نقل، ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری در بخش جابجایی بار و مسافر و بهبود وضعیت معیشت صنعت رانندگان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رصد این امور در کارگروه پایش تاکنون صورت گرفته و در آینده نیز با جدیت بیشتری به این امر اهتمام خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل را موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور دانسته و بر لزوم ارتقای کیفیت و خدمات قابل ارائه این بخش تاکید داشته و در عین حال لازمه آن را ایجاد بستر مناسب، پر بازده و با توجیه اقتصادی برای فعالان این بخش بیان کرد.

افندی زاده در سی و ششمین کارگروه پایش بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیونداران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

در این جلسه عنوان شد که شرکت های تولید کننده روغن موتور در برخی از پایانه های باری از جمله در پایانه های استان تهران قزوین و سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.

همچنین مقرر شد در راستای تامین نیاز کامیون داران به روغن موتور و توزیع مناسب و بی واسطه روغن هماهنگی های لازم بین وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش این مراکز در سایر استان ها صورت پذیرد.

همچنین نیاز سالانه کشور به انواع لاستیک سنگین حدود یک میلیون و 200 هزار حلقه است که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد نیاز بازار از تولید داخل و ۷۰ درصد مابقی از طریق واردات تأمین می شود که در این زمینه همکاری وزارت صمت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اصناف مرتبط از الزامات برای توزیع عادلانه و بی واسطه این کالاست.

در ادامه و با توجه به وظیفه ذاتی کارگروه پایش برای رصد وضعیت حمل و نقل و رفع مشکلات و موانع اصناف و کامیون داران و فعالان بخشی حمل و نقل، مقرر شد جلساتی با محوریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با حضور وزارت صمت، وزارت کشور، اصناف و شرکت های تولید کننده لاستیک و روغن اصلاح فرآیند توزیع این محصولات برگزار و نتایج در جلسه آتی این کار گروه ارائه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.