| کد خبر: 250497 |

پیش‌بینی اضافه‌ شدن ۷۰ ون به ناوگان حمل‌ ونقل عمومی اراک

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک از خرید ۷۰ خودروی ون توسط شهرداری این کلان‌ شهر خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ ها نوسازی تاکسی‌ ها را در کشور دچار مشکل کرده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک از خرید ۷۰ خودروی ون توسط شهرداری این کلان شهر خبر داد و گفت: افزایش قیمت ها نوسازی تاکسی ها را در کشور دچار مشکل کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی اصغر غفاری اظهار کرد: برای نوسازی حمل ونقل عمومی، شورای اسلامی شهر اراک مجوز خرید ۷۰ دستگاه ون توسط شهرداری را مصوب کرد تا این خودروها با یارانه دولتی در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این تعدادی خودروی ون به عنوان تاکسی در سطح شهر فعالیت داشت که در حال حاضر به مرحله فرسودگی رسیده است؛ دولت خودروهای جایگزینی در نظر گرفته است تا شهرداری بتواند با نرخ دولتی این خودروها را در اختیار بهره برداران قرار دهد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران، ترافیک و معماری شورای اسلامی شهر اراک گفت: ابتدا برای اراک سهمیه ای در نظر گرفته نشده بود، اما با پیگیری های انجام شده ۷۰ دستگاه خودروی ون برای این شهر از شرکت ایران خودرو در نظر گرفته شد که شهرداری هزینه های اولیه آن را پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خودروی پیشنهادی برای نوسازی تاکسی های زرد خط دار و سمند است که قیمتی بالغ بر حدود ۲۷۰ میلیون تومان دارد و رانندگان به تنهایی قادر به تأمین آن نیستند، از سوی دیگر شرکت های خودروسازی واگذاری خودروهای شخصی را به واگذاری تاکسی ترجیح می دهند و همین امر نیز مزید بر علت شده و نوسازی تاکسی ها را در کشور دچار مشکل کرده است.

غفاری ادامه داد: پیشنهاد شورای اسلامی شهر به شهرداری این بود که با نرخ بهره پایه چهار درصد، ۱۰۰ میلیون تومان وام به رانندگان برای نوسازی خودروها اعطا کند که در صورت تمایل رانندگان این طرح در بودجه سال آینده پیش بینی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.