| کد خبر: 250467 |

فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالا در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل گفت: در بخش حمل و نقل کالا و بار با فرسودگی کامیون و ماشین آلات روبه رو هستیم که از ظرفیت نوسازی این ناوگان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل گفت: در بخش حمل و نقل کالا و بار با فرسودگی کامیون و ماشین آلات روبه رو هستیم که از ظرفیت نوسازی این ناوگان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، کلیم اله وثوقی  اظهار کرد: در بخش حمل و نقل کالا و بار ما با فرسودگی کامیون و ماشین آلات روبه رو هستیم که از ظرفیت نوسازی این ناوگان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد تا بیشترین سهمیه را از واردات هفت هزار دستگاه کامیون دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان بار جابجا شده است، تصریح کرد: هشت هزار دستگاه با همراهی ۱۲ هزار راننده در این حوزه فعال هستند که متوسط عمر این ماشین آلات بیش از ۱۵ سال است که تلاش می کنیم از محل واردات ماشین آلات زیر سه سال، سهمیه مناسب برای استان اردبیل دریافت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل مصوبه اخیر مجلس را در اسقاط خودروهای سنگین و توجه به واردات در نوسازی این ناوگان یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه عمر این ناوگان بین ۱۵ تا ۲۳ سال است، سعی ما بر این است تا با نوسازی ناوگان، ارائه خدمات را در این بخش تسهیل کرده و به نوعی تقویت کنیم.

وثوقی افزود: از طریق پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت کالا تا یک میلیون تن در هشت ماهه امسال انجام شده و ۹۱ هزار دستگاه تردد را شاهد هستیم.

وی به طول راه های استان اعم از اصلی، فرعی و روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه های استان، بیش از پنج هزار کیلومتر راه روستایی است که برای نگهداری و روکش آسفالت این راه ها و ارتقای ایمنی بیش از یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه تأمین شده است.

وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در یک هزار و ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی استان، امسال عملیات آسفالت ریزی با هزینه ۴۱۷ میلیارد تومان انجام شده و همچنان در فصل کاری سال آینده این روند ادامه خواهد داشت.

وی مجموع کار عمرانی انجام شده اداره کل راهداری استان را در سال جاری یک هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در فصل زمستان نیز در قالب ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات، ۷۵ اکیپ و ۴۰۰ نفر پرسنل با استقرار در ۲۳ نقطه حادثه خیز استان، خدمات زمستانی ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل مخالفت سرسختانه خود را با نصب سرعت گیرهای غیرمجاز به ویژه در مسیرهای روستایی یادآور شد و بیان کرد: در یک سال اخیر بیش از ۵۰ سرعت گیر در این مسیرها رفع شده و یا نسبت به اصلاح سرعت گیرها اقدامات قانونی انجام شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.