| کد خبر: 250460 |

مروری بر وعده های مسئولین؛

◄ وعده افتتاح بندر خشک آپرین تا پایان سال/ رشد ترانزیت ریلی

بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد که این کار گام بلندی برای افزایش جذابیت در حوزه صادرات و واردات ریلی خواهد بود.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در مراسم ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان نو و بازسازی شده به شبکه ریلی سراسر کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، وعده داد: با افزایش ناوگان، عملکرد حوزه حمل و نقل ریلی برای ایفای نقش تمدنی بهبود خواهد یافت و بندر خشک و مرکز لجستیک آپرین نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد که این کار گام بلندی برای افزایش جذابیت در حوزه صادرات و واردات ریلی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز ، سید میعاد صالحی این مطلب را در تاریخ 29 آذر بیان کرد و افزود: طی سه ماهه اخیر نسبت به سه ماهه فصل تابستان رشد داشتیم و مجموعا طی ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۷۰ درصدی رکورد جدیدی در تولید و بازسازی ناوگان داخلی به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

آنچنان که روابط عمومی راه آهن نوشته، وی با یادآوری از اینکه ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیر و نگهداری ناوگان و ۳۰۰۰ میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیر و نگهداری زیرساخت از سنوات قبل به راه آهن تحمیل شده است، خاطر نشان کرد: امروز با وجود همه مشکلات، لکوموتیو گرم در حوزه مسافری را حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دادیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تعداد جابجایی مسافر با قطار بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است و از لحاظ شاخص حمل (مجموع حمل بار و مسافر) نیز به مثبت ۵ درصد رسیدیم که جایگاه ارزشمندی است.
وی تاکید کرد: همچنین علاوه بر افزایش حمل و نقل مسافری، کاهش ۲۲ درصدی تاخیرات نیز در کارنامه راه آهن به ثبت رسید.
مدیر عامل راه آهن خاطر نشان کرد: دیپلماسی حمل و نقل ریلی به ویژه با کشورهای حوزه CIS در دستور کار قرار دارد و انشاالله با توجه به تفاهمات خوبی که در راستای ترانزیت چند محصولی انجام دادیم، شاهد رشد ترانزیت ریلی خواهیم بود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.