| کد خبر: 250405 |

پرواز اولین هواپیما ملخی با ۱۱ پره در جهان

کمپانی MT-Propeller اولین ملخ هواپیما 11 پره را اخیراً با موفقیت و نتایج چشمگیر به آزمایش گذاشت.

تین نیوز

کمپانی MT-Propeller اولین ملخ هواپیما 11 پره را اخیراً با موفقیت و نتایج چشمگیر به آزمایش گذاشت. 
به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، شرکت MT-Propeller که پیش تر ملخ های 5، 7 و 9 پره ساخته است، از تکمیل نخستین پرواز آزمایشی هواپیمایی با اولین ملخ 11 پره خبر داد. این نوع ملخ ها سر و صدای به شدت کمتر، مصرف سوخت بهینه تر و سرعت بیشتری را به دنبال دارند. ملخ یا پروانه عضوی از هواپیما است که انرژی چرخشی را به نیروی پیشران تبدیل می کند. میزان نیروی محرکه تولیدی ملخ، به پره ها بستگی دارد و تعداد پره ها مشخص کننده ضربه های پیشران هواپیما برای هر دور چرخش ملخ است.

شرکت MT-Propeller بیش از 27 طراحی مختلف برای ملخ را به ثبت رسانده است که قابلیت ترکیب با بیش از 220 طراحی پره آیرودینامیک را دارند. این شرکت اظهار داشته است که ملخ های بیش از 90 درصد هواپیماهای تولیدی مجهز به پیشرانه پیستونی یا توربین‌ ی در اروپا را تامین می کند. ام تی پراپلر در سپتامبر گذشته هم طراحی ملخ 11 پره خود را روی هواپیمای Piper PA31T1 با توربین های پرت اند ویتنی PT6A-135A آزمایش و پیاده سازی کرد.

نتایج پرواز آزمایشی این هواپیما با اولین ملخ ۱۱ پره جای توجه دارند. به گفته این کمپانی در وب سایت رسمی خود، اولین پرواز با خروجی صدای جالب توجه صورت گرفت. این طور به نظر می رسید که به جای یک هواپیمای دو موتوره کوچک، یک جت دو موتوره در حال بلند شدن از زمین برای پرواز به سمت آسمان است. تیم طراحی همچنین شاهد افزایش ۱۵ درصدی پیشرانش ایستا با ملخ جدید نسبت به ملخ های ۵ پره گذشته بود. آن ها امیدوارند که با سیستم ملخ هواپیما در کنار منبع تغذیه کم دور (از یک توربین یا حتی موتور الکتریکی) بتوانند به سطح جدیدی از عملکرد، بازدهی و صدا برسند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.