| کد خبر: 250392 |

آمادگی فرودگاه بین المللی پیام البرز برای توسعه پروازها به روسیه

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به بهره مندی این فرودگاه از ظرفیت پروازهای باری و مسافری اعلام کرد: فرودگاه پیام آماده توسعه پروازهای باری بین ۲ کشور ایران و روسیه است.

تین نیوز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به بهره مندی این فرودگاه از ظرفیت پروازهای باری و مسافری اعلام کرد: فرودگاه پیام آماده توسعه پروازهای باری بین ۲ کشور ایران و روسیه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر قنبرپور روز دوشنبه در نشست با نمایندگان شرکت های روسی و ایرانی فعال در زمینه حمل و نقل هوایی در کرج افزود: اکنون فرودگاه پیام در محور مختلف کاری از جمله منطقه ویژه اقتصادی با هدف استقرار و ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنایع، ترانزیت و حمل و نقل و فرودگاهی در بخش هایی از جمله باری ،مسافری، آموزشی و تعمیرات و نگهداری هواپیما در حال فعالیت است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش هوانوری فرودگاه پیام اظهار کرد: این فرودگاه از تمام امکانات کامل برای نشست و برخاست هر نوع هواپیماها برخوردار است و آشیانه های مختلفی برای هواپیماها در پیام وجود دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به آمادگی این فرودگاه و مسکو برای توسعه پروازها در بخش هایی از جمله باری (کارگو) و مسافری اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که در ۶ ماه گذشته از یکی از فرودگاه های روسیه داشتیم توافق خوبی مبنی بر انجام پروازهای باری و مسافری بین ۲ فرودگاه صورت گرفت.

قنبرپور افزود: پیام فرودگاه تخصصی باری است و از سوی دیگر از تجهیزات و پشتیبانی باری نیز برخوردار است؛ با توجه به وضعیت کنونی منطقهو از سوی دیگر ظرفیت های موجود در پیام این آمادگی وجود دارد تا این فرودگاه به عنوان یک نقطه ارتباطی با هدف برقراری پروازها بین ۲ کشور ایران و روسیه به خصوص در بخش کارگو تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک بودن منطقه پیام به پایتخت اشاره کرد و گفت: بر همین اساس روس ها می توانند از این ظرفیت برای تجارت و صادرات محصولاتی از جمله کشاورزی با برقراری پروازهایی بین پیام و روسیه بهره گیرند.

فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه ۶۰ احداث و راه اندازی شده است. افزون فعالیت های فرودگاهی اکنون حدود ۲۷۰ واحد تولیدی و دانش بنیان در منطقه ویژه پیام فعال هستند.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.