| کد خبر: 250354 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ معرفی 8 ابزار اصلی و ضروری طلاسازی

برای ورود به حیطه جواهرسازی یا طلاسازی، یک سری ابزارها و لوازم ضروری است که می‌خواهیم در ادامه 8 ابزار طلاسازی را برای شما معرفی کنیم.

تین نیوز

برای ورود به حیطه جواهرسازی یا طلاسازی، یک سری ابزارها و لوازم ضروری است که می‌خواهیم در ادامه 8 ابزار طلاسازی را برای شما معرفی کنیم. این لیست به شما کمک می‌کند که اکسسوری‌های مدنظر خود را بهتر بشناسید . یکی از مهم‌ترین ارکان در ساخت بهتر و آسان‌تر و انجام انواع پرداخت‌ها روی فلزات، بهره‌گیری از لوازمی است که بر اساس یک سری استانداردهای مشخص تولید شده باشند. بسیاری از طلاسازان در دنیا، امروزه از ابزارهای اتوماتیک و الکترونیک استفاده می‌کنند.

همچنین قابل توجه است که انواع قالب‌ طلاسازی به شکل های قالب خوشه ای، دیواری مربع و مثلث، قالب فرم دهی، ساخته و مورد استفاده قرار میگیرند.

اما هنوز هم لوازم دستی و مدل‌های کلاسیک، کاربردهای ویژه‌ای دارند. به‌هرحال قصد ما بررسی و نقد این که کدام ابزارها بهتر هستند نخواهد بود. بیشتر ابزارهایی که در این حوزه استفاده می‌شوند، هنوز هم همان فرم کلاسیک قدیمی و چند قرن پیش را حفظ کرده‌اند.

طلاسازی و جواهرسازی در دنیا از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشاغل در دنیا هستند، دقت عمل و استفاده از ابزارهای حرفه‌ای در آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. هرکدام از ابزارها برای یک منظور ویژه صرفاً در حوزه طلاسازی طراحی می‌شوند. ممکن است انواعی از سیم‌چین در بازار موجود باشد، اما نمونه‌ای که برای طلاسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، باید حتماً تمام استانداردها را در خود داشته باشد.

طلاسازی

مهم‌ترین ابزارهای طلاسازی

پیش‌ از این که حتی وارد حوزه طلاسازی و انجام اولین فعالیت‌های تجربی خود شوید، لازم است که با ابزارهایی که در این زمینه استفاده می‌شوند آشنایی کلی پیدا کنید؛ اگر قصد خرید ابزارهای ضروری طلاسازی را دارید، ما در ادامه، 8 مورد از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

طلاسازی یکی از هنرهای محبوب و یکی از سودآورترین زمینه‌های صنعت در دنیا است، از ابزارها و لوازم خاصی برای انجام آن استفاده می‌گردد؛ در کنار تمامی موارد ذکر شده، دقت کنید که این ابزارها باید حتماً توسط متخصصین انتخاب شده و اصالت داشته باشند.

ریسک ‌کردن در هنگام کار با انواع جواهرات و طلاها، به‌عنوان یک متریال گران‌بها، به‌هیچ‌عنوان راه برگشت ندارد.

1.انبر طلاسازی

انبرهای طلاسازی ابزاری دستی هستند که عمدتاً برای نگه‌داشتن یا خم‌کردن اشیای کوچک استفاده می‌شود. آنها معمولاً از فلز ساخته می‌شوند و دارای یک دسته با روکش لاستیکی در یک سر و انبر در انتهای دیگر هستند. هسته انبردست معمولاً از یک مفصل جعبه تشکیل شده است که در انبر آهنگری نیز رایج است.

2. سیم‌چین

سیم‌چین یا انبر برش ابزار بسیار مفیدی در هنگام کار با مواد ساخت جواهرات است. سیم‌چین‌ها در بریدن تکه‌های سیم بسیار مؤثرتر از قیچی‌های معمولی هستند و به‌راحتی فرسوده نمی‌شوند. سیم‌چین‌هایی که در حوزه جواهرسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند کاملاً با مفهومی که شاید پیش از آن از آن‌ها در ذهن داشتید متفاوت باشد.

3. اره‌های مخصوص جواهرسازی

اره جواهرسازی یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ابزارها برای برش است. می‌توانید آن‌ها را با متریال‌های مختلف از چوب، فلز و فایبرگلاس خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد خرید ابزار جواهرسازی، تهیه نمونه استاندارد و باکیفیت آن‌ها است. عموماً اره طلاسازی را می‌توان به شکلی تنظیم کرد که تیغه مورد نظر را به‌ درستی در مسیر برش هدایت کند و بخشی از تیغه اضافه در حین کار دستوپاگیر نباشد.

ابزار طلاسازی

4. سوهان طلاسازی

کیف‌های دستی زیادی در بازار وجود دارند که بسیاری از این سوهان‌ها را در سایزهای مختلف درون خود جای ‌داده‌اند. سوهان یک لازمه در طلاسازی خواهد بود و برای پرداخت انواع سطوح فلزی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید آن‌ها را در نمونه‌های تخت، نیمه گرد و گرد خریداری کنید. از آن‌ها برای سطح ساینده استفاده می‌شود.

5. چکش طلاسازی

چکش‌های نیمکتی طلاسازی، یکی دیگر از ابزارهای پراستفاده در زرگری و طلاسازی هستند، در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند، همین‌طور شما می‌توانید این چکش‌ها را در مدل‌های گلوله‌ای، پتک و... نیز تهیه کنید. در بحث تراشکاری و ساخت ذرات ریز و ... نیز چکش‌های طلاسازی یکی از مهم‌ترین اقلامی هستند که باید در گنجینه لوازم روی میز خود داشته باشید.

ابزار طلاسازی 2

6. مته و ابزارهای چرخشی زرگری

مته‌های دستی و برقی و انواع ابزارهای چرخشی و دورانی نیز از جمله ارکان ضروری و ابزارهای مهم برای ساخت طلا و یا پرداخت روی آن هستند، شما می‌توانید این مته‌ها را به‌صورت ست و کیف خریداری کنید. شما می‌توانید از این مته‌ها برای ایجاد حفره در سطوح طلاها استفاده کنید. مزیت مهم این مته‌ها در پروسه طلاسازی این است که موجب ایجاد حالت خوردگی و... نمی‌شوند و به ‌طور کلی یک ابزار مطمئن هستند.

7. گیره‌های مخصوص طلاسازی

گیره‌های نیمکتی و انواع مدل‌های مختلف، از جمله مهم‌ترین ابزارها برای نگه‌داشتن در زرادخانه‌هاو... است. این ابزار به میز کار شما متصل شده و چسبندگی محکم و خوبی را روی قطعه ایجاد می‌کند. همین‌طور این امکان را به شما می‌دهد که پرداخت‌ کاری و شکل‌دهی را به ‌راحتی بدون این که دست خود را خسته کنید انجام دهید.

8. ابزار حکاکی طلاسازی

ابزارهای حکاکی، برای انجام پرداخت‌های ظریف و خاص روی فلزات مورداستفاده قرار می‌گیرند و دسته‌بندی‌های وسیع و گوناگونی دارند. شما می‌توانید ابزارهای حکاکی را هم باز به شکل مدل‌های ست خریداری کنید.

این ابزارها می‌توانند مسطح، گرد یا اریب‌ دار باشند و به شما اجازه می‌دهند تا اشکال خاص را در سنگ‌ها تراشیده یا حک کنید. فراموش نکنید که لازم است تمامی این ابزارها را به‌صورت ست کامل تهیه کنید.

منبع : طلا تولز

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.