| کد خبر: 250343 |

الزامی بودن اخذ شناسه کالا برای قطعات یدکی خودرو

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل: اخذ و نصب شناسه کالای حدود ۵۰ قطعه یدکی و مصرفی خودرو برای فروشندگان این صنف الزامی است.

تین نیوز

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آمل: اخذ و نصب شناسه کالای حدود ۵۰ قطعه یدکی و مصرفی خودرو برای فروشندگان این صنف الزامی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهدی باقریان جویباری در جمع اعضای اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان آمل گفت: این الزام در راستای ابلاغ دستورالعمل ماده (۷) آیین نامه اجرایی ماده (۱۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص گروه کالایی قطعات یدکی و وسایل نقلیه است.
وی با بیان اینکه در این دستورالعمل بر اعلام الزام و تاکید بر ضرورت اخذ شناسه برای اقلام تولیدی مشمول شناسه کالا تاکید شده است، تصریح کرد: عواقب اجرا نشدن موضوع توسط واحد‌های تولیدی صنعتی و صنفی، زنجیره تامین، خدمات پس از فروش و بازرگانی متوجه خود واحد‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آمل همچنین از همه ظرفیت واحد‌های کسبی و اتحادیه به عنوان بازوی تخصصی و اجرایی، برای پیشگیری و نیز مبارزه با قاچاق استفاده خواهد کرد، اما انتظار است که همه واحد‌های این صنف برای مقابله با قاچاق لوازم یدکی باید متمرکز شوند، گفت: شناسه کالا به عنوان تعیین کننده اصالت وهویت کالای تولیدی است که برای دفاع از سرمایه واحد‌های کسبی و توزیعی راه اندازی شده تا از سودجویی‌های زیاد دراین بخش گرفته شود.

باقریان جویباری، با اشاره به اینکه بسیاری از قطعات خودرویی که تولید کشور هم هست، متاسفانه از مسیر‌های قاچاق وارد شبکه توزیع بازار می‌شود، اضافه کرد، توزیع قاچاق این قطعات که متاسفانه عده‌ای افراد سودجوء قطعات تعمیری را جای قطعات تعویضی عوض می‌کنند، علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی و اجتماعی  زیان‌بار است، نیز  به دلیل کاربرد گسترده در خودرو و شبکه حمل و نقل، سلامتی و امنیت مردم را نیز تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: قطعات تقلبی و بی‌کیفیت خودرو، ضمن بازی با جان و مال مردم، سایر قطعات خودرویی را نیز خراب می‌کنند وداشتن شناسه کالا بهترین راه جلوگیری از عرضه کالای قاچاق و کوتاه شدن دست سودجویان و واسطه‌ها خواهد بود.

امیرحسین حمزه نوا، رییس اتاق اصناف آمل هم دراین جلسه برپیگیری بیمه فعالان واحد‌های کسبی زیرمجموعه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان آمل تاکید کرد و یادآورشد، موضوع داخل صنفی دراین اتحادیه نیز توسط اتاق اصناف و اداره صمت شهرستان به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.