| کد خبر: 250342 |

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی آسفالت ۱۵ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان_بیرجند

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت ۱۵ کیلومتر باند دوم در محور ترانزیتی زاهدان_بیرجند خبر داد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت ۱۵ کیلومتر باند دوم در محور ترانزیتی زاهدان_بیرجند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ کیلومتر بزرگراه در این مسیر توسط این اداره کل در دست ساخت است که بعد از اتمام مراحل زیرسازی عملیات آسفالت ۱۵ کیلومتر آن آغاز شده است.

وی هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه را در سیستان و بلوچستان حدود ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون برای ساخت ۲۴ کیلومتر باند دوم در این مسیر پر تردد استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و جهت تکمیل و بهره برداری آن نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محور مواصلاتی زاهدان - بیرجند یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می رود که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در صورت تخصیص به موقع اعتبارات تا پایان سالجاری ۱۵ کیلومتر باند دوم در این مسیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: طول کل محور زاهدان_بیرجند ۴۵۰ کیلومتر است که ۲۱۱ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان واقع شده است که تاکنون ۹۵ کیلومتر از این محور به بزرگراه ارتقا یافته و در حال بهره برداری است.

پارسی خاطر نشان کرد: همچنین در مجموع یک هزار میلیارد ریال اعتبار توسط این اداره‌کل برای ساخت بزرگراه در این محور هزینه شده و جهت اتمام آن نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.