| کد خبر: 250328 |

آمارها نشان می‌دهد؛

رشد ۲۴ درصدی اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته

مطابق آمار از ابتدای سال تا کنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است که این عدد برای پروازهای بین المللی به ۱۵۸ درصد افزایش می رسد.

تین نیوز

مطابق آمار از ابتدای سال تا کنون اعزام و پذیرش مسافر هوایی نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است که این عدد برای پروازهای بین المللی به ۱۵۸ درصد افزایش می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمارها نشان می دهد میزان اعزام و پذیرش مسافر در پرواز های داخلی و بین المللی در ۸ ماهه سال جاری به ترتیب ۲۱۳۲۷ هزار نفر و ۱۹۹۱ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۷۱۹۲  هزار نفر و بین المللی ۷۷۲  هزار نفر)  به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص می شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب  در ۸ ماهه سال های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳بوده است که به میزان ۳۰ و ۳  میلیون نفر ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۸ ماهه سال جاری با مدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب کاهش ۲۸ و ۳۲  درصدی را نشان می دهد.

گفتنی است از ابتدای سال تا کنون  تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب ۱۸۷ هزار فروند و ۱۶ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱ درصد کاهش و ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین با بررسی روند ۱۰ ساله نشست و برخاست هواپیما مشخص می شود که بیشترین میزان نشست و برخاست پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۸ ماهه سال های  ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۲۴۶ و ۱۹ هزار فروند ثبت شده است که مقایسه عملکرد۸ ماهه سال جاری بامدت مشابه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به ترتیب ۲۴ و ۱۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.