| کد خبر: 250322 |

◄ راه اندازی موزه ریلی؛ از رویا تا واقعیت

پارکینگ ضلع جنوب غربی محوطه راه آهن مشرف به میدان بهمن به نام پارکینگ موزه ریلی معروف بوده و احتمالا دلیل آن، برنامه ریزی برای راه اندازی موزه راه آهن در این مکان بوده است، طرحی که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت.

تین نیوز

پارکینگ ضلع جنوب غربی محوطه راه آهن مشرف به میدان بهمن به نام پارکینگ موزه ریلی معروف بوده و احتمالا دلیل آن، برنامه ریزی برای راه اندازی موزه راه آهن در این مکان بوده است، طرحی که هیچ وقت رنگ واقعیت به خود نگرفت.

به گزارش تین نیوز ، یک کانال تلگرامی مربوط به حمل و نقل ریلی با بیان این مطلب نوشت: راه آهن با دارا بودن اسناد، تجهیزات و ناوگان باارزش قدیمی مانند قطارهای سلطنتی و قطارهای تشریفات و سایر ناوگان قدیمی، می توانست با راه اندازی موزه ریلی علاوه بر پاسداشت و نگهداشت بهتر سرمایه ها و میراث ملی، اقداماتی در راستای فرهنگ سازی عمومی جهت استفاده از بخش ریلی، درآمدزایی و ... نیز انجام دهد اما متاسفانه طی سال های اخیر این موضوع از کمترین اهمیت برای مدیران عامل راه آهن برخوردار بوده است.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: امیدوارم دکتر صالحی که نشان دادند علاقه زیادی به مطرح کردن خود به هر نحو دارند و اقدامات تبلیغاتی را در صدر برنامه های خود دارند به این موضوع توجه بیشتری کنند و موزه ریلی را هر چه زودتر در مکان مناسبی راه اندازی نمایند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: البته فضای پارکینگ فعلی موزه ریلی مورد استفاده هم از حداقل استانداردهای مدنظر برخوردار نبوده و وجود ناهمواری ها در مسیر تردد و پارک خودروها، عدم خط کشی محل پارک خودروها، عدم وجود سایبان، کیفیت و وضعیت نامناسب رمپ ورود و خروج پارکینگ و ... از جمله مشکلات این پارکینگ است که برای حفظ شان کارکنان مجموعه راه آهن نیازمند رسیدگی سریع می باشد.

 در ادامه عنوان شده است: حداقل از محل درآمد ناشی از اجاره چند باب مغازه به تعمیرگاه، کارواش و ... می توان در بهسازی این پارکینگ کوشید. ضمنا هنوز تقریبا نیمی از فضای موجود هم بلااستفاده است که مناسب برای استفاده های دیگر از قبیل موزه ریلی می باشد.

منبع: متخصصان ریلی ایران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    یعنی کار یک کانال معلوم الحال ریلی بجایی رسیده که درباره پارکینگ یک مجموعه نظر بده و ازش بهانه برای تخریب بگیره!! برای خودشون زشت نیست این طرز حمله ور شدن؟؟

  • فرداد فرهودی 5 0

    باسلام
    موضوع تشکیل موزه ریلی به بیش از 20 سال پیش بر می گردد آنچه بایستی در این خصوص گفت نداشتن متولی برای انجام کار می باشد در مقاطع زمانی مختلف ادارات ونفرات زیادی متولی کار بودند اما نه آنها اینکاره بودند ونه در مدیریت ارشد وقت راه آهن همت انجام کار دیده شد متاسفانه احیای تاریخ راه اهن ایران مسئله مهمی است وما دارای ارزشمند ترین تجهیزات برای نمایش در موزه هستیم لیکن به دلیل اینکه به کل موضوع موزه در کشور ما مغفول است این به صنعت ریلی هم گسترش یافته است پیشنهاد اینجانب اینست که مدیر پروژه مستقل وهمچنین اعتبار مستقل از محل اعتبارات جاری راه آهن برای این موضوع در نظر گرفته شود واالبته به مدیر پروژه اختیارات داده شود.

  • سعید قصابیان 1 1

    سلام. بر پایی موزه ریلی منوط به اراده مدیر عامل نیست. هیچ مدیر عاملی از موزه ای که فقط هزینه بتراشد استقبال نمیکند. چه میعاد باشد چه سعید و چه محسن.
    اگر موزه بخواهد مستقل از مدیر عامل به حیاتش ادامه دهد باید روی پای خودش بایستد و از نظر مالی خود کفا باشد و خودش بتواند خرج خودش را در بیاورد.
    کسانی که به احیاء این موزه علاقه دارند و دلشان برای خاطرات و ماترک صنعت ریلی غنج میرود لطف نموده ، از جیب مایه بگذارند ، سرمایه ای فراهم کنند و به بازسازی موزه اقدام کنند و برای آن سایه بان و پارکینگ و در و پیکر و استراحت گاه و ساختمان اداری و فضای سبز بسازند و کسانی را برای مدیریت و راهبری موزه استخدام کنند. میشود یک شرکت سهامی تشکیل داد با مجمع و هیئت مدیره و مدیر عامل. آورده ی راه آهن در این شراکت طبعا زمین و واگن ها و لکوموتیو ها و اشیاء و اسناد است. بلیط بفروشند و درآمد کسب کنند.
    ساخت مغازه و اجاره دادن آنها هم روش خوبی برای در آمد زایی است. موفق بشوند انشاالله.

  • همکار ریلی 2 0

    کارهای روبنایی و زیربنایی خوبی توسط دکتر صالحی و تیم همراهشان در حال انجام است. بشخصه خوشحالم از اینکه مثلا راه اهن شلمچه به بصره استارت جدی خورده و کارهای واقعی انجام میشود. ظاهرا انعکاس منطقی و مرسوم اینگونه کارها در رسانه ها و صداسیما برای برخی افراد از جمله نویسنده مطلب نقل قول شده در بالا چندان خوشایند نبوده!؟

  • کوروش 0 0

    برای تزئین این خبر خوب بود میرفتید به میدان بهمن و از فراز پل عابر پیاده عکسی از محوطه مورد بحث میانداختید. اگر دوربین را بچرخانید میتوانید جگرکی ها را هم ثبت کنید.

  • فرداد فرهودی 0 0

    باسلام
    قصد ندارم با آقای قصابیان وارد یک گفتگوی دو طرفه شوم اما راه آهنی که باشی برای هر یک بالاست راه آهن هم دلتان غنج می رود ولذا اینکه چگونه کار انجام شود مهم نیست مهم اینست که انجام شود

  • سعید قصابیان 0 0

    باسلام بر جناب فرهودی .قصد نداشتید وارد یک گفتگوی دو طرفه شوید اما شدید. هیچ اشکالی هم ندارد.
    به حضور انورتان عرض میکنم که البته که دل راه آهنی ها برای هر یک سنگ بالاست راه آهن هم غنج می رود ، بالاست که جای خود دارد. اما اتفاقا خیلی مهم است که کار چگونه انجام شود . دیدید که نشستن به امید این مدیر عامل و آن دیگری و انتظار اینکه راه آهن برای این کار متولی بگذارد و آن دیگری بودجه و اعتبار تصویب کند و برای انجام کار مدیر پروژه تام الاختیار تعیین شود جواب نداده و جواب نمیدهد. همانطور که عرض کردم ، هیچ مدیر عامل و سازمانی از موزه ای که فقط هزینه بتراشد استقبال نمیکند. بعد اقتصادی قضیه را هم باید دید.لطفا به پیشنهاد بنده مجددا عنایت بفرمایید.