| کد خبر: 250282 |

توسعه ناوگان حمل و نقلی در شرکت حمل و نقل توکا

مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه کامیون ملکی در اختیار است که عمدتا حمل و نقل فولاد مبارکه را انجام می دهد. ۵۰ دستگاه در طرح توسعه است که خرید انجام شده و پارت اول این کامیون ها را طی چند روز گذشته تحویل گرفته ایم. هدف توکا توسعه ناوگان به ۵۰۰ دستگاه کامیون ملکی است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه کامیون ملکی در اختیار است که عمدتا حمل و نقل فولاد مبارکه را انجام می دهد. ۵۰ دستگاه در طرح توسعه است که خرید انجام شده و پارت اول این کامیون ها را طی چند روز گذشته تحویل گرفته ایم. هدف توکا توسعه ناوگان به ۵۰۰ دستگاه کامیون ملکی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از می متالز، بنیامین حیدرزاده مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا از زیرمجموعه های گروه توکا فولاد، در گفتگو با «می متالز» در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: شرکت حمل و نقل توکا از سال ۱۳۷۰ در جوار مجتمع فولاد مبارکه تاسیس و عمدتا حمل محصولات و مواد اولیه و مواد اولیه وارداتی مجتمع فولاد مبارکه را تاکنون انجام داده است. این مجموعه از سال ۸۲ وارد بورس شده و اولین شرکت حمل و نقل جاده ای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با نماد «حتوکا» است. در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه کامیون ملکی در اختیار است که بخشی از حمل فولاد مبارکه را انجام می دهد.

۵۰ دستگاه طرح توسعه است که خرید انجام شده و پارت اول این کامیون ها را طی چند روز گذشته تحویل گرفته ایم. هدف توکا توسعه ناوگان به ۵۰۰ دستگاه کامیون است. عمده تمرکز ما برروی حمل برخی شرکت های های فولادی و بالاخص فولاد مبارکه است و علاوه برفعالیت در حمل و نقل جاده ای، انجام حمل های درون سایتی، همچنین اجرای پروژه حمل اسلب فولاد هرمزگان، تامین، تعمیر و نگهداری مکانسیم های مورد نیاز خط تولید شرکت ها شامل لودر، بولدوزر، جرثقیل، لیفتراک ها و ... را هم در دست اجرا داریم.

وی همچنین درباره حمل و نقل ریلی نیز گفت: باتوجه به تفکیک فعالیتی که در گروه توکا فولاد انجام شده است، حمل و نقل ریلی توکا فولاد به گروه توکا ریل واگذار شده و این مجموعه در این زمینه فعالیت دارد. ما نیز سهامدار توکا ریل هستیم و سرمایه گذاری از این طریق را در بخش ریل انجام داده ایم.

وی درباره هزینه های حمل ریلی و جاده ای، بیان کرد: باید این دو موضوع را از یکدیگر جدا بررسی کنیم، زیرا سرعت سیر جاده با ریل کاملا متفاوت است و میانگین سرعت حمل در حال حاضر در ریل در مواد اولیه حدود ۳.۵ تا ۵ کیلومتر در ساعت است، اما این عدد در حمل جاده ای حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر پیمایش دارد. با توجه به دسترسی های ریلی که محدودیت بیشتری دارد، حمل و نقل جاده ای در حمل مواد اولیه در اکثر صنایع اولویت پیدا کرده است. هرچند حمل جاده ای هزینه بیشتری دارد، اما نسبت به ریلی برای صنایعی که زمان رسیدن در اولویت است، ارجحیت دارد.

به گفته وی، در حال حاضر سرمایه ثبتی ما حدود ۹۹ میلیارد تومان و ارزش سرمایه های شرکت بالغ بر ۲۰۰۰میلیارد تومان است که با توجه به طرح افزایش سرمایه که اخیرا در هیات مدیره مصوب و به سازمان بورس ارائه کرده ایم قرار است ۲۵۵ میلیارد تومان دیگر افزایش سرمایه صورت بگیرد و از این محل توسعه ناوگان انجام شود. البته با توجه به شرایط فعلی بازار این عدد را از محل تسهیلات بانک ملی دریافت کردیم و توسعه ناوگان را انجام داده ایم و این افزایش سرمایه پس از پذیرش سازمان بورس تشریفات قانونی تحقق پیدا می کند.

حیدرزاده با اشاره به تحویل به موقع ناوگان، بیان کرد: همکاری مناسب مجموعه ها در تحویل ناوگان صورت گرفته، اما انتخاب کامیون محدود است، زیرا اکثر تولیدات داخل ما به سمت شرکت های چینی رفته و مجبور هستیم بین برند های داخلی، بهترین ها را انتخاب کنیم، اما در نهایت کامیون های چینی بازده پایینی نسبت به کامیون های اروپایی دارند و امیدوارم امکان واردات مجدد کامیون های اروپایی فراهم شود. بحث کامیون های تا ۳ سال کار کرده را پیگیری کردیم و محدودیت هایی که در خصوص اسقاط آن ها وجود دارد، سدی برای واردات این کامیون ها است.

وی همچنین با اشاره به تاثیر تورم بر هزینه های این مجموعه گفت: هزینه حمل افزایش سالیانه خود را داشت و بین اردیبهشت و خرداد اعمال شد. متاسفانه افزایش قیمت دلار که به صورت روزانه انجام می شود، هزینه های ما را به شدت افزایش داده است. علاوه بر هزینه های بالا ما با عدم کیفیت قطعات مصرفی، لاستیک و... مواجه هستیم. در واقع هم هزینه بالا رفته و هم کیفیت کاهش یافته است و این امکان وجود ندارد که ما دائما کرایه ها را به روز کنیم، زیرا تصمیم آن بر عهده سازمان راهداری و انجمن های صنفی است. علاوه بر آن افزایش کرایه، نهایتا به ضرر مصرف کننده خواهد بود و مزیت رقابتی را نیز از تولید کننده داخلی سلب می کند.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰ نفر پیمانکار تعمیراتی در مجموعه حمل و نقل توکا مشغول به کار هستند و با افزایش ناوگانی که صورت گرفته است، ۶۰ نفر به صورت مستقیم تا پایان سال به مجموعه اضافه می شوند. دفتر مرکزی ما در کنار مجتمع فولاد مبارکه قرار دارد، اما در بندرعباس شعبه فعال، انبار و امکانات کامل استریپ کانتینر و حمل شهری داریم. همچنین شعبه رشت، کاشان، زرین شهر، اصفهان و منطقه خواف و سنگان هم مشغول خدمتگزاری هستیم.

این مجموعه طی سال گذشته ۲.۵ میلیون تن صدور بارنامه داشت و حدود ۵۰۰ هزار تن حمل با کامیون های ملکی و حدود ۲ میلیون تن از طریق شرکت های همکار برای مجتمع فولاد حمل جاده ای را انجام داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.