| کد خبر: 250276 |

توسعه حمل ونقل بین المللی و هوشمندسازی فرایندهای لجستیکی در سرخس

با هدف توسعه حمل و نقل هوشمند، تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل ونقل پیشرفته و موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس منعقد شد.

تین نیوز

با هدف توسعه حمل و نقل هوشمند، تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل ونقل پیشرفته و موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس منعقد شد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، این تفاهم نامه همکاری، در راستای سیاست ها و رسالت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در راستای استفاده از ظرفیت های حمل و نقل هوشمند به امضای منوچهر منطقی دبیر ستاد و محمدرضا کلایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس رسید.

در این تفاهم نامه، ظرفیت های اجرایی و بی بدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حوزه حمل ونقل، لجستیک و ترانزیت بین المللی، به منظور دست یابی به راهکارهای توسعه ظرفیت حمل ونقل بین المللی کریدور سرخس و هوشمندسازی فرایندهای لجستیکی آن منطقه و استفاده از تجربیات فنی و اجرایی مشترک مورد توجه قرار گرفته است

با توجه به نقش به سزای حمل ونقل بین المللی در توسعه اقتصادی از دو منظر اقتصاد صنعت و اقتصاد حمل ونقل، و همچنین مد نظر قرار دادن جایگاه جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در طرح ابتکار کمربند-راه با هدف اتصال شرق آسیا با اروپا، می بایست سیستم های حمل ونقلی در سطح بین المللی طراحی و مورد بهره برداری قرار گیرد. یکی از این الزامات، استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی فرآیندها در نقاط مرزی و مبادی گمرکی به شمار می رود.

در همین راستا، این تفاهم نامه با محورهایی چون همکاری در هوشمندسازی فرایندهای حمل و نقل و لجستیک منطقه اقتصادی سرخس، توسعه سامانه های زیرساختی و لجستیکی حمل و نقل در حوزه های ریلی و جاده ای، همکاری در انجام انواع مطالعات حمل ونقل هوشمند منطقه اقتصادی سرخس، همکاری در بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و توانمند در پیاده سازی سامانه های هوشمند، همکاری در شناسایی و بهره گیری از مراکز رشد و شتابدهی و سرمایه گذاران در بخش حمل ونقل هوشمند و همکاری در اجرای پروژه های پایلوت و ملی در بخش حمل ونقل هوشمند امضا شد.

با هدف چابک سازی تعاملات، سه طرح اولیه شامل طرح نوبت دهی هوشمند ناوگان جاده ای ورودی به پایانه مرزی سرخس، هوشمندسازی ثبت اطلاعات واگن های ورودی و مدیریت عملیات مانوری واگن ها و عملیات انبارداری بارهای ورودی و خروجی و مطالعات جامع هوشمندسازی حمل ونقل در پایانه باری چند مدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس مورد توافق و پروپوزال انجام طرح ها توسط شرکت های مجری پیشنهاد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.