| کد خبر: 250246 |

انتقاد از تردد خودروهای فرسوده

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد که با توجه به صدور هشدار زرد آلودگی هوا و همچنین آغاز فصل زمستان ستاد مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفته است.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد که با توجه به صدور هشدار زرد آلودگی هوا و همچنین آغاز فصل زمستان ستاد مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفته است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی گفت: طبق اعلام هواشناسی از فردا پنجشنبه یکم دی ماه تا صبح جمعه دوم دی ماه شاهد کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس خواهیم بود، در همین راستا نیز همچون روزهای اخیر ستاد مدیریت بحران به صورت آماده باش قراردارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت آلودگی هوا به همه شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی، اکیداً توصیه می شود که از ترددهای غیرضروری در این ایام و نیز ورزش در فضای باز پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه آلودگی های اخیر در پایتخت نیازمند اقدامات فوری از جمله جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فرسوده در سطح شهر یا محدوده طرح آلودگی هوا است افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته وسایل نقلیه و سوخت موجود سهم به سزایی در تولید ذرات معلق دارند و از این میان سهم عمده آلودگی، مربوط به وسایل نقلیه فرسوده است که باید در این زمینه تمهیدات ویژه صورت بگیرد.

وی به تولید آلودگی توسط منابع ساکن مثل صنایع تبدیل انرژی و موارد خانگی و تجاری نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص بحران آلودگی هوا هر تصمیم کوتاه مدت و بلند مدتی برای بهبود شرایط، نیازمند تحلیل کارشناسی منابع تولید آلایندگی است.

یزدی مهر همچنین به آماده باش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران برای ورود به فصل زمستان نیز اشاره کرد و گفت: از تمام اعضای عضو ستاد مدیریت بحران خواسته شده که به طور مستمر پای کار باشند و اقدامات لازم برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز در فصل سرما را که پیش تر شناسایی شده انجام دهند و به همین ترتیب آمادگی کامل برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و طبیعی را داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.