| کد خبر: 250215 |

◄ دردسر رانندگان ناوگان حمل کالا به دلیل عدم شارژ کارت سوخت خودروهای صفر

 عدم شارژ کارت سوخت خودروهای صفر به یکی دیگر از مشکلات رانندگان و کامیونداران تبدیل شده است.

تین نیوز

 عدم شارژ کارت سوخت خودرو‌های صفر به یکی دیگر از مشکلات رانندگان و کامیونداران تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز ، در حالی رانندگان و کامیونداران به طور کلی با مشکلاتی از قبیل کمبود سوخت در برخی از جایگاه ها، صف طولانی سوخت گیری در نقاط مختلف کشور، کافی نبودن سهمیه سوخت برای خودروهای پرمصرف و ...در زمینه تامین سوخت مواجه هستند، یک از رانندگان در گفت و گو با ما، به مشکل دیگری اشاره کرد که گریبانگیر آنان شده است.

سعید عسکری گفت: به دلیل عدم شارژ کارت سوخت خودروهای صفر ، رانندگان و مالکان کامیون های صفر، تحت فشار مضاعفی برای تامین سوخت مرود نیاز خود قرار دارند.

وی افزود: وقتی کارت سوخت این افراد شارژ شده نیست و فاقد گازوییل هستند، چگونه می توانند کار کنند که سهمیه سوخت ماه آینده را دریافت کنند؟

او در توضیح این موضوع عنوان کرد: وقتی یک راننده ناوگان عمومی، خودروی صفر کیلومتر خریداری می کند  کارت سوخت این خودرو شارژ ندارد.

عسکری گفت: این در حالی است که رانندگان و کامیونداران بر اساس پیمایش گازوئیل دریافت می کنند و کارت سوخت آنها بر اساس میزان بارنامه ای دریافت کرده اند، برای ما های آینده شارژ می شود.

وی تاکید کرد:  وقتی کارت سوخت هیچ گازویلی ندارد این راننده چگونه می تواند بارنامه بگیرد تا برای ماه های بعد کارت سوختش شارژ شود.

این راننده کامیوندار عنوان کرد: باید هنگام تحویل خودرو حداقل ۲هزار لیتر داخل کارت سوخت گازوئیل باشدتا این راننده بتواند کار کند.

وی افزود: ضمن این که نه تنها امکان خرید گازوئیل آزاد با کارت فراهم نیست بلکه جایگاه های دارای کارت آزاد نیز در استان ها بسیار محدود هستند و اگر هم وجود داشته باشند روزانه فقط صد لیتر سوخت به هر فرد ارایه می دهند که مشکل رانندگان کامیون را حل نمی کند.

عسکری گفت: برای حل مشکل هم هیچ راهی وجود ندارد زیرا اگر از کارت سوخت راننده دیگری استفاده شود شرکت نفت کارت صاحب کارت رابه جرم قاچاق می سوزاند در صورتی که او خواسته به همکارش کمک کند.

به گزارش تین نیوز ، این مشکل فقط مربوط به رانندگانی نیست که ناوگان صفر کیلومتر دارند بلکه پس از  مفقود یا سوختن کارت سوخت‌ نیز، بین 20 روز تا یک ماه طول کشیده تا کارت سوخت جدید به دست مالک ناوگان برسد و در این مدت آنها به طور اجباری باید ناوگان خود را متوقف کرده و از ادامه فعالیت باز بمانند که در شرایط اقتصادی فعلی مشکل مضاعفی برای آنان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.