| کد خبر: 250150 |

◄ واکنش به جریمه «محرومیت از رانندگی برای عدم تعویض لاستیک فرسوده»: فروش لاستیک کم شده؟

رانندگان خودروهای با لاستیک فرسوده در تصادفات به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی محکوم می شوند

تین نیوز

«رانندگان خودروهای با لاستیک فرسوده در تصادفات به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی محکوم می شوند».

به گزارش  تین نیوز ، این اظهار نظر بخشی  از صحبت های سرهنگ زکی زاده کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ است که چند روز پیش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران بیان کرد.

وی افزود: استفاده از لاستیک صاف و بدون عاج جزو مواردی می‌ باشد که خود راننده با علم به آن، این کار را انجام می‌دهد.

او تاکید کرد: این نکته مهم است که خود راننده می‌ بیند که لاستیک خودروی وی، به مرور زمان صاف و فرسوده می‌ شود و اگر تصادفی روی دهد مطابق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی ، به دلیل استفاده از وسیله با نقص موثر در تصادف به بیش از دو سوم بیش از مجازات تعیین شده در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهد شد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین حسب صلاح دید مقام قضایی راننده خاطی به یک تا پنج سال محرومیت از رانندگی و یا تصدی وسیله نقلیه موتوری محکوم می گردد.

به دنبال انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی، رانندگان و کامیونداران ناوگان سنگین به این اظهارات سرهنگ زکی زاده واکنش نشان دادند.

به گزارش تین نیوز ،  دلیل واکنش رانندگان ناوگان سنگین این بود که در حال حاضر لاستیک کامیون همچون دیگر قطعات و لوازم ناوگان با افزایش قیمت شدید در بازار مواجه است و با توجه به این که مدت هاست کرایه های حمل کالا به روز رسانی نشده، میزان کرایه ها جوابگوی هزینه های استهلاک ناوگان سنگین باری نیست.

بر همین اساس، رانندگان و کامیونداران اگر اقدام به تعویض لاستیک نمی کنند، به دلیل بی توجهی به خطرات استفاده از آن نیست بلکه به دلیل ناتوانی در خرید لاستیک جدید است.

در این زمینه یکی از رانندگان در شبکه های اجتماعی نوشت: این کارشناس یا در خارج از کشور به سر می‌ برد و از قیمت ها خبر ندارد یا اینکه فروش کارخانجات لاستیک پایین آمده است.

علیرضا سمنانی یکی دیگر از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای نیز تاکید کرد: در بازارهای مالی اخبار نقش زیادی در بالا و پایین رفتن اعداد دارند،  این که خبری در چه زمانی و یا در زمان خاصی منتشر شود به نوعی سیاست کاری است.

وی افزود: عرضه و تقاضا از اصول اولیه بازارهای مالی است، معمولا در زمان رکود، اخبار مثبت  موجب رشد سهام یا ... می شوند. به عبارتی تشویق به خرید، موجب رشد قیمت و تشویق به فروش، موجب ریزش قیمت می شود.

این راننده تاکید کرد: امیدوارم این اظهار نظر به نوعی بازارگرمی و ترغیب برای خریدن لاستیک نباشد.

راننده دیگری نیز عنوان کرد: با این تورم و گرانی اگر بخواهیم به این قانون توجه کنیم به معنی خداحافظی با حمل و نقل است.

یکی دیگر از رانندگان نیز گفت: چرا شهامت ندارند اقرار کنند اصلی ترین عامل تصادفات عدم  وجود راه سالم است، پیچ های غیر استاندارد، سر بالایی و سرازیری مرگ بار .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    عامل تصادف جاده خراب است که وقتی راننده به چاله می رسد خود بخود انحراف به چپ وراست جاده شده وتصادف می شود خیلی ازجاده ها خراب هستند وکسی هم به فکر نیست لااقل روکش آسفالت شود

  • محسن اعلای 1 0

    سلام
    اصلا شما میدونید که لاستیک داخلی را کسی جرعت نمیکند جلو کامیون بندازد شما دنبال جریمه کردن لاستیک فرسوده هستید التماس تفکر اگر نیت شما خیر است

  • محمدجوادابویی 1 0

    باسلام به جناب سرهنگ زکی زاده بفرمایید علت اصلی تصادفات جاده ای خرابی و نا ایمن بودن راههای کشور است از شمال تا جنوب از شرق به غرب یک متر راه سالم وجاده خوب وصاف پیدا نمیشه تمام راه‌ها به قدری خرابن که دیگه لاستیک سالم برای کامیون جا نمی‌گذارم
    بنده حدود1000تا کد پیگیری جهت خرابی جاده ها دارم که به اندکی از آن اقدامات لازم صورت گرفته