| کد خبر: 250122 |

هر متر مسکن ملی فعلا ۷ تا ۸ میلیون تومان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر هزینه‌ی ساخت هر متر مربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بلوک‌های چهار و پنج طبقه ۷ تا ۸ میلیون تومان است اما برای بلوک‌های بالای ۱۰ طبقه، کمتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهد بود.

تین نیوز

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر هزینه ی ساخت هر متر مربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بلوک های چهار و پنج طبقه ۷ تا ۸ میلیون تومان است اما برای بلوک های بالای ۱۰ طبقه، کمتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز ، حمیدرضا سهرابی اظهار کرد: برای آن که پروژه های نهضت ملی  مسکن در وضعیت منطقی قرار گیرند باید واقع بین باشیم. اگر با پیمانکار هم قرارداد متری ۵ میلیون تومان ببندیم احتمالا با توجه به بحث تورم تا زمان تحویل واحد، نرخ ها دچار تعدیل می شود و به عدد ۸ میلیون تومان می رسد. البته پروژه ها به صورت جداگانه برآورد می شود. یعنی قیمت ساخت واحدها برای طرح ها و مناطق مختلف، متفاوت است.

وی افزود: طبق برآوردهایی که صورت گرفته هزینه ی ساخت بلوک های چهار و پنج طبقه تقریبا متری ۷ تا ۸ میلیون تومان است. اما برای بلوک های بالای ۱۰ طبقه، هزینه ی ساخت کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر گفت: در یک قالب، پروژه ها به صورت گروه ساخت است. زمینی که وزارت راه و شهرسازی به ما معرفی می کند تفکیک می کنیم و خدمات زیربنایی و آماده سازی را بر روی آن انجام می دهیم.

تقسیم بندی متقاضیان در گروه های ۳ تا ۴ نفره

سهرابی ادامه داد: سپس متقاضیان را قرعه کشی و در گروه های ۳ تا ۴ نفره قرار می دهیم. در مواردی نیز خانه های تک واحدی یا دو طبقه به مردم واگذار و شروع به ساخت می کنیم. در موضوع تهیه پروانه و نظارت هم در کنار مردم هستیم. این موارد شامل گروه ساخت است که نزدیک ۴۰ هزار نفر را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در قالبی دیگر احداث بیش از ۵۰ هزار واحد به صورت امانی یعنی پیمان دستمزد را در دستور کار داریم. بدین صورت که ما پیمانکار می گیریم و مصالح و خدمات را تامین می کنیم تا قیمت ساخت ارزان تر تمام شود و تورم کمتری به آن بخورد.

به گفته سهرابی، مجموع تعهد بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۴۰۰ هزار واحد بوده که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار واحد شروع شده است. در بخش شهری تا کنون برای ۱۲۰ هزار واحد پروژه تعریف شده و در بخش  روستایی نیز ۲۰۰ هزار فقره  تسهیلات پرداخت می شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تاثیر نوسانات قیمت مصالح بر روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در مقطعی که یکدفعه دستمزد افزایش یافت مقداری دچار کندی در اجرا شدیم اما در حال حاضر پروژه متوقف نداریم.

متوسط ۲۲ درصدی پیشرفت نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک

سهرابی، میانگین پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و روستاها را ۲۲ درصد دانست و افزود: طبیعتا آغاز به کار طرح های جدید، متوسط پیشرفت پروژه را دچار کاهش درصد می کند. اما در حال حاضر بیش از ۷۲ هزار واحد از مرحله ی فونداسیون عبور کرده است. بیش از ۳۰۰۰ واحد در حین نازک کاری و نزدیک ۲۰۰ واحد افتتاح و به مردم واگذار شده است. ۳۰۰۰ واحدی که در مراحل پایانی قرار دارد فروردین ۱۴۰۲ همزمان با سالروز تشکیل حساب صد امام (ره) افتتاح می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.