| کد خبر: 250113 |

افزایش حرکت قطارهای مترو در دو هفته اخیر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: سهم متروی تهران از حمل و نقل عمومی در حال حاضر ۱۰ درصد است و تلاش می‌کنیم تا دو یا سه سال آینده به ۱۵ درصد برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: سهم متروی تهران از حمل و نقل عمومی در حال حاضر ۱۰ درصد است و تلاش می‌کنیم تا دو یا سه سال آینده به ۱۵ درصد برسد.

به گزارش تین نیوز ، مسعود درستی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر با محوریت حمل و نقل با بیان اینکه مترو تهران امروز حدود ۱۰ درصد از سهم حمل و نقل شهر را بر عهده دارد، اظهار کرد: این عدد قابل توجه نیست و درست است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را جابجا می کنیم اما سهم قابل ملاحظه ای را در حمل و نقل عمومی نداریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: در مترو نمی توان نسخه کوتاه مدت داشت اما برنامه بلند مدت شهرداری این است که سهم جابجایی مترو به عدد قابل توجهی برسد. امیدواریم در دو یا سه سال آینده این ۱۰ درصد به ۱۵ درصد برسد. راهکار بلند مدت حمایت از حمل و نقل عمومی و در راس آن مترو مدنظر است که زودبازده نیست و باید بلندمدت باشد.

وی با بیان اینکه اورهال مترو جزء وظایف همیشگی ماست، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۱۶۰ حرکت در روز به اندازه ۵۰ هزار کیلومتر پیمایش انجام می‌شود که نیاز به توجه دارد و باید بازدیدهای روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شود. لذا اورهال موضوع جدیدی نیست و وظایف ذاتی محسوب می‌شود. در مواردی ناوگان به توجه بیشتری نیاز داشته و باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

درستی گفت: ۳۷ حرکت به مجموع حرکت‌ها در ۱۵ روز اخیر اضافه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.