| کد خبر: 250108 |

◄ حذف اسقاط کامیون؛ رانتی برای اقلیتی راننده و کامیوندار و اکثریتی دلال

به اسم حل مشکلات کامیونداران، رانتی برای اقلیتی راننده و کامیوندار و اکثریتی دلال ایجاد گردید تا بدون اسقاط، ناوگان اروپایی وارد چرخه حمل و نقل کنند.

تین نیوز

مجلس یازدهم مدعی است: کامیونداران د رماه های اخیر با مشکلات متعددی مواجه بوده اند که مجلسیازدهم با اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو،برخی از مشکلات را حل کرد.

به گزارش تین نیوز ، در یک تصویر که از عملکرد مجلس یازدهم  در بخش حمل و نقل جاده ای در شبکه های منتشر شده، آمده است: حداقل 15 هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده که بخش زیادی از آنها با وجود این که ترخیص شده اند، اما هنوز شماره گذاری نشده اند، زیرا تاپیش از این به ازای واردات هر کامیون باید خودرویی مشابه اسقاط می شد.

در ادامه تاکید شده است: با مصوبه مجلس در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، می توان با پرداخت 5 درصد قیمت کامیون این خودروها را شماره گذاری کرد.

بر اساس این گزارش، با اصلاحات انجام شده و با پرداخت 5 درصد ارزش کامیون، هزینه اسقاط به حدود یک دهم کاهش می یابد.

نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در مورد این اقدامات مجلس گفت: به اسم حل مشکلات کامیونداران، رانتی برای اقلیتی راننده و کامیوندار و اکثریتی دلال ایجاد گردید تا بدون اسقاط، ناوگان اروپایی وارد چرخه حمل و نقل کنند.

وی با بیان این که تصمیمات غلط بحران می‌سازد و با تصمیمی غلط تر بحران های بعدی را پایه ریزی می شود، افزود: کسانی که در دفاع از تصمیم فاقد عقلانیت خود «مبنی بر حذف اسقاط» می گویند ۳۰ درصد کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت، آب در هاون کوبیدن است.

خیرمند عنوان کرد: اما جهت تنویر افکار عمومی  لازم است یادآوری شود فارغ از مسائل زیست محیطی و آلایندگی و افزایش مصرف سوخت به واسطه ترددهای یکسر خالی ناشی از تصمیم حذف اسقاط،  این اقدام افزایش ناوگان، کاهش بهره وری و عدم صرفه اقتصادی و اعتراض به نرخ کرایه ها و  افزایش کرایه را به دنبال دارد.

اسقاط کامیون

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیم صفری 0 2

    به این آقای نوید خیرمند بگید تا حالا کجا بودی که این همه خانوار داره از هم میپاشه حالا دلالها ایشون را شیر کردند انداختند جلو که سنگ اندازی کنه