| کد خبر: 250084 |

افزایش ۵ ساعته اوج ترافیک در پایتخت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ساعت اوج ترافیک در تهران از ۵ ساعت به ۱۰ ساعت در شبانه روز و تبعات جسمی و روحی آن، خواستار توجه دولت و همچنین ورود نخبگان و استارت آپ ها برای حل مشکل ترافیک پایتخت شد.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ساعت اوج ترافیک در تهران از ۵ ساعت به ۱۰ ساعت در شبانه روز و تبعات جسمی و روحی آن، خواستار توجه دولت و همچنین ورود نخبگان و استارت آپ ها برای حل مشکل ترافیک پایتخت شد.

به گزارش تین نیوز ، سوده نجفی در نشست تخصصی عارضه سنجی ترافیکی ساختمان های بزرگ مقیاس که با حضور مسئولان مربوطه در سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه ترافیک از موضوع تک بعدی خود خارج شده و به یک معضل فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مدت هاست ساعت اوج ترافیک در شهر از حدود ۵ ساعت به ۱۰ساعت در شبانه روز افزایش یافته، گفت: این روند افزایشی ترافیک که در گذشته مربوط به زمان های آغازین شب بود و اکنون تا نیمه های شب ادامه دارد نوعی بحران محسوب می شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به آثار ناشی از ترافیک در دو بعد جسمی و روحی اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع معضل ترافیک پایتخت باید ابتدا عارضه سنجی صورت گیرد و سپس به دنبال احصاء چالش ها باشیم.

عضو شورای شهر تهران در خصوص بررسی و عارضه سنجی که در خصوص معضل ترافیک پایتخت انجام شده، عنوان کرد: افزایش تولید سالانه ۱۵۰ هزار خودرو، نقص چراغ های راهنمایی و رانندگی و طولانی بودن مدت زمانی که افراد پشت چراغ قرمز قرار می گیرند از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این امر نیازمند مطالعات ترافیکی و ایجاد تغییر در سازوکارها است.

وی همچنین به کمبود پارکینگ در شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر خودروها زمان زیادی را برای پیدا کردن محل پارک صرف می کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت موجب تشدید ترافیک می شود، از سوی دیگر به دلیل نبود پارکینگ، شاهد پارک خودروها به صورت دوبل هستیم که این موضوع نیز بر افزایش ترافیک تاثیر دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به یک موضوع مهم تبدیل شده است، ادامه داد: تأمین، توسعه و اورهال سیستم های حمل و نقل باید در سطح ملی و فراملی مورد بررسی قرارگیرد که در حال حاضر این امر نیازمند بودجه است و باید دولت اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری کند.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نجفی در پایان با تاکید بر انجام مطالعات تطبیقی در حوزه ترافیک و حمل و نقل با شهرهای توسعه یافته، گفت: ضرورت دارد از توانمندی و طرح های استارتاپ ها و نخبگان در این زمینه استفاده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.