| کد خبر: 250043 |

◄ چند پرسش درباره ابلاغ دو بخشنامه و لغو آنها

بخشنامه هایی که هنگام صدور آنها گفته شد، اجرای آنها منجر به ایجاد ایمنی، کاهش تلفات و کاهش هزینه های خرابی و فرسودگی جاده ها و تاسیسات زیر بنایی خواهد شد.

تین نیوز

اخیرا در طول مهرماه سال جاری شاهد صدور دو بخشنامه از سازمان راهداری مبنی بر اجرایی شدن دستورالعمل ابعاد و اوزان وسائط نقلیه جاده ای و نیز الزام به نصب گارد در جلو و عقب و طرفین کامیون ها بوده ایم.

بخشنامه هایی که هنگام صدور آنها گفته شد، اجرای آنها منجر به ایجاد ایمنی، کاهش تلفات و کاهش هزینه های خرابی و فرسودگی جاده ها و تاسیسات زیر بنایی خواهد شد و نیز حفظ حقوق عمومی جامعه، حفظ جان هموطنان و حفظ بیت المال از جمله دستاوردهای اجرای این دو بخشنامه بیان شده بود.

بیشتر بخوانید:

لغو دو ابلاغیه از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تا اطلاع ثانوی

همچنین ادعا شده بود در تدوین این بخشنامه ها نظرات کارشناسان بخش های مختلف جلب شده است و تحقیقات میدانی و نیز جداول آماری و اطلاعات رسمی نیز به عنوان پشتوانه علمی این دو بخشنامه مورد عمل واقع شده بود.

اما به ناگهان ادعا شد برای هماهنگی و ایجاد زیرساخت های اجرای بخشنامه ابعاد و اوزان وسایط نقلیه اجرای آن تا تاریخ ۱۵/ ۱۰/سال جاری به تعویق افتاد و پس از آن در چند روز گذشته خبری حاکی از عدم اجرای دو بخشنامه اخیر تا اطلاع ثانوی منتشر شد.

حال این سوال مطرح است که واقعا چه نشانه ای از نارضایتی عمومی رانندگان از خبر اجرای این دستور العمل وجود داشت که این گونه شتاب زده دست به اقدام صدور بخشنامه وسپس دستور عدم اجرای آن زده می شود؟! 

مگر نه اینکه سازمان راهداری ادعا می کند بیش از 50 هزار میلیارد تومان از عدم  کنترل وزن محوری به ابنیه و تاسیسات زیربنایی جاده ها آسیب وارد شده است؟!

حال چه اتفاقی افتاده است که مدیران ارشد تصمیم گیرنده به یک باره اجرای آن را تا اطلاع ثانوی لغو می نمایند؟! 

تا کی باید تضییع حقوق رانندگان خودمالک و کامیونداران کشور توسط شرکت های کاغذی و اجرای سیاست های حمایتی از آنها را شاهد بود؟

* فعال بخش حمل و نقل کالا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.