◄ پیامد بی توجهی به ضریب دسترسی هواپیماها: افزایش هزینه شرکت های هواپیمایی
یکی از دلایل ریشه ای تاخیرها و هزینه های سربار و قابل اجتناب در شرکت های هواپیمایی کشور، عدم توجه به ارزیابی مستمر قابلیت اطمینان عملیاتی و متعاقب آن قابلیت اعتماد و میزان واقعی دسترسی عملیاتی به هواپیماهاست.
یک کارشناس حمل و نقل معتقد است: یکی از دلایل ریشه ای تاخیرها و هزینه های سربار و قابل اجتناب در شرکت های هواپیمایی کشور، عدم توجه به ارزیابی مستمر قابلیت اطمینان عملیاتی و متعاقب آن قابلیت اعتماد و میزان واقعی دسترسی عملیاتی به هواپیماهاست.
به گزارش تین نیوز ، خلیل الله معمارزاده ( محمد معمار ) با بیان این که قابلیت اطمینان هواپیما ممکن است 100درصد اما سطح دسترسی به آن جهت پرواز 40 درصد باشد، گفت: در واقع ظرفیت واقعی ناوگان هوایی کشور تابعی از ضریب دسترسی است.
وی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی افزود: ممکن است ما از نظر اسمی ۹۶ فروند هواپیمای فعال داشته باشیم و حتی آن را به ۱۸۰ فروند هم به طور اسمی برسانیم ولی با توجه به ضریب دسترسی و نرخ میانگین ضریب پروازی(Utilization)، ظرفیت واقعی ما باز هم زیر 100 فروند باشد.
معمار زاده تاکید کرد: اهمیت محاسبه ضریب دسترسی ناوگان هوایی کشور، رگولاتوری صنعت هوانوردی را متوجه ظرفیت واقعی ناوگان هوایی کشور و هر یک از شرکت های هواپیمایی به منظور توزیع بازار در صدور مجوزهای پروازی برنامه ای خواهد کرد.
او عنوان کرد: ضمن اینکه شایسته است خود شرکت های هواپیمایی، در بخش حسابداری مدیریت خود نسبت به پایش ضریب پروازی ناوگان و گزارش های تصمیم ساز خود، جهت مدیریت آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.