| کد خبر: 250006 |

◄ صنعت هوایی نیازمند تبادل اطلاعات کارشناسی و فناوری

سرپرست فنی ایستگاه عملیاتی کیش شرکت هلیکوپتر ایران با تاکید بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی از وضعیت صنایع داخلی، گفت: اطلاع رسانی در مورد این که چرا شرکتی که ده سال پیش شکوفا بوده قدم در راه صعود نگذاشته و سیر نزولی داشته، موجب شناخت عوامل تاثیرگذار بر این موضوع می شود.

تین نیوز

سرپرست فنی ایستگاه عملیاتی کیش شرکت هلیکوپتر ایران با تاکید بر نقش رسانه ها در اطلاع رسانی از وضعیت صنایع داخلی، گفت: اطلاع رسانی در مورد این که چرا شرکتی که ده سال پیش شکوفا بوده قدم در راه صعود نگذاشته و سیر نزولی داشته، موجب شناخت عوامل تاثیرگذار بر این موضوع می شود.

به گزارش تین نیوز ، مهدی مقدم در حاشیه ایرشو کیش در گفتگو با خبرنگار افزود: واکاوی عملکرد صنایع داخلی بسیار مهم است مثلا این که در مورد شرکتی که  زمانی در حوزه نفتی بسیار فعال بوده و اکنون پرواژهای روی آب انجام نمی دهد و چه اتفاقی رخ داده که  هلیکوپتر جدید وارد نکردند و نمی توانند قطعه بخرند؟

وی در مورد دستالاوردهای نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران ( ایرشو کیش ) با بیان این که  شرکت شرکت هلیکوپتر ایران در زمینه همکاری با شرکت های داخلی بوده مذاکراتی صورت داده است، بیان کرد: شرکت شرکت هلیکوپتر ایران در حوزه  خدمات رسانی به سکوهای نفتی، اورژانس کشور، لرزه نگاری، زمین شناسی و کشف و اکتشاف نفت و گاز و زمینه های ... فعالیت می کند.

مقدم در خصوص چشم انداز و آینده شرکت، گفت: با توجه به این که صنعت هوایی چه هلیکوپتر چه هواپیما شدیدا به کشورهای صاحب تکنولوژی و همچنین به قطعات، تکنولوژی روز و آپدیت بودن وسایل پرنده و ...وابسته است، آینده چنین صنعتی به  چگونگی روابط بین المللی کشور دارد مرتبط است.

او افزود: تکنولوژی هلیکوپترهای ما متعلق به ۶۰ سال پیش است و اگرچه این هلیکوپترها  از جمله هلیکوپتر بل ۱۲ پس از هر سه هزار ساعت پرواز یا پنج سال پرواز همه باز و دیس اسمبل و چک و مجدداً بسته می شوند و انگار هلیکوپتر نو هستند اما سیستم ها ارتقاء پیدا نمی کند و همان سیستم  ۶۰ سال پیش است (منهای سیستم هایی که می شود جایگزین شود). به طور مثال یک پیکان را در نظر بگیرید که می توان روی آن کولر نصب کرد اما در نهایت پیکان است.

سرپرست فنی ایستگاه عملیاتی کیش شرکت هلیکوپتر ایران در مورد راهکار برون رفت از این شرایط عنوان کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان که نسبت به نمایشگاه چهار سال پیش خیلی پیشرفت کرده اند  بسیار خوب است که البته هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده اند که می توانند با تلاش و هزینه و تبادل اطلاعات کارشناسی و فناوری با دیگر کشورهای صاحب تکنولوژی به استانداردهای روز دنیا نزدیک شد.

او با توجه به حضور شرکت راشن هلیکوپتر و فدراسیون روسیه در این نمایشگاه، در مورد امکان همکاری با شرکت های روسی، بیان کرد: در مقایسه هلیکوپتر ساخت آمریکا و اروپا با هلیکوپتر ساخت روسیه باید گفت عمری که هواپیماها و هلیکوپترهای آمریکایی و اروپایی دارند بسیار فراتر و بالاتر از هلیکوپترهای روسی است. همچنین تقاضا برای هلیکوپترها ساخت آمریکا و اروپا بیشتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.