| کد خبر: 249958 |

◄ فرودگاه پیام باید به عنوان فرودگاه احتیاطی در کنار مهرآباد نقش موثرتری داشته باشد

باید به جایی برسیم که سهم ترانزیت هوایی را از حمل و نقل کشور افزایش دهیم که برای این کار نیاز به یک پایگاه بزرگ تخصصی است که فرودگاه پیام می تواند این نقش را ایفا بکند.

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه پیام گفت: ما چشم انداز آینده پیام را هاب ترانزیت هوایی جمهوری اسلامی ایران می بینیم.

به گزارش تین نیوز ، اکبر قنبرپور افزود: باید به جایی برسیم که سهم ترانزیت هوایی را از حمل و نقل کشور افزایش دهیم که برای این کار نیاز به یک پایگاه بزرگ تخصصی است که فرودگاه پیام می تواند این نقش را ایفا بکند.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا بهمن ماه امسال، شاهد برقراری شبکه پروازی داخلی و بین المللی خواهیم بود و هدف از برگزاری این پروازها آن است که فرودگاه پیام در شبکه فرودگاهی کشور نقشی را در زمینه جابجایی و اعزام و پذیرش مسافر و بار ایجاد کند.

او اظهار امیدواری کرد فرودگاه پیام بتواند با برگزاری این پروازها در صنعت هوایی کشور بیش از پیش نقش ایفا کرده و به عنوان یک فرودگاه احتیاطی و آلترناتیو در کنار فرودگاه مهرآباد نقش موثرتری داشته باشد.

قنبرپور در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز در خصوص حضور شرکت های چینی و روسی در نمایشگاه آتی پیام و همچنین موازی کاری با ایرشو کیش گفت: عمده نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود به صورت سالیانه است و برگزاری یک نمایشگاه به صورت دو سال یکبار، این پیام را می دهد صنعت  هوانوردی ظرفیت برگزاری هر ساله نمایشگاه را ندارد که پیام مثبتی نیست. در صورتی که به نظر می رسد این ظرفیت در صنعت هوایی برای برگزاری هر ساله وجود دارد.

به گفته وی برگزاری ترکیبی بین کیش و پیام کمک می کند مخاطبان انتخاب کنند از کدام نسخه نمایشگاه انتخاب کنند.

قنبرپور در خصوص حضور چین و روسیه در نمایشگاه آتی پیام گفت: ما در روسیه دارای نمایندگانی فعال هستیم. چه سفارت در مسکو، چه نمایندگی ها در صنایع هوایی، وزارت دفاع، ریاست جمهوری و .....

مدیرعامل پیام عنوان کرد : با شرایط ایجاد شده، اتحاد استراتژیک بین روسیه و ایران اتفاق افتاده است و طبیعتا از این ظرفیت استفاده می کنیم. از تحریم هایی که از سال گذشته برای روسیه اعمال شده، روس ها هم به سمت خودکفایی و بازگشت به دوران اوج خود هستند.

وی در خصوص شرکت های هوایی چین خاطرنشان کرد: چینی ها در صنعت هوایی پیشرفت کرده اند و در هفته گذشته از اولین هواپیمای تجاری خود رونمایی کرده اند. آن طور که در سایت ها آمده است حدود 800 پروند سفارش گذاری برای این هواپیما ثبت شده است و ما به واسطه ارتباطاتی که داریم می توانیم از چینی ها دعوت کنیم و به عنوان نمایشگاه حتما از کشورهایی که پیوند استراتژیک با ما دارند دعوت خواهیم کرد.

مجتبی شمس نژاد معاون هوانوردی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  نیز در این نشست گفت: ما در حاضر در فرودگاه بین المللی پیام زیرساخت هایی برای بخش مسافری در مسیرهای داخلی و بین المللی و انجام پروازهای کارگو را داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.