| کد خبر: 249920 |

فرمانده و یا پیمانکار؛ دوراهی وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت مسکن

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی قرار است در زمینه ساخت مسکن نقش سازنده و پیمانکار را داشته باشد و یا نقش فرماندهی، هدایت گر و سیاست گذار.

تین نیوز

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی قرار است در زمینه ساخت مسکن نقش سازنده و پیمانکار را داشته باشد و یا نقش فرماندهی، هدایت گر و سیاست گذار.

به گزارش تین نیوز ، محمدرضا رضایی کوچی  با بیان اینکه متاسفانه بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات به بخش مسکن همراهی لازم را ندارند، گفت: عدم همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات به بخش مسکن و همچنین عدم نظارت وزارت اقتصاد و امور دارایی بر بانک ها پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید جایگاه وزارت راه و شهرسازی در ساخت مسکن تعریف شود، بیان کرد: باید مشخص شود که وزارت راه و شهرسازی قرار است در زمینه ساخت مسکن نقش سازنده و پیمانکار را داشته باشد و یا نقش فرماندهی، هدایت گر و سیاست گذار.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این مسئله موضوعی بسیار مهم است و ما با وزیر جدید روی قسمت دوم ماموریت های وزارت راه و شهرسازی توافق کردیم یعنی ما تاکید داشتیم که وزارت راه و شهرسازی باید نقش فرماندهی کار - ساخت مسکن در کشور- را برعهده داشته باشد تا بتواند انبوه سازان و پیمانکاران را به سمت ساخت مسکن سوق دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به واقع تاکنون این مهم یعنی فرماندهی ساخت مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام نشده است و این وزارتخانه بیشتر سعی داشته نقش یک پیمانکار را بازی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر و براساس توافقات صورت گرفته قرار است مدل اجرای کار تغییر کند و بخش خصوصی در زمینه ساخت مسکن سرمایه گذاری لازم را داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ماموریت های سازمان برنامه وبودجه در ساخت و ساز مسکن بیان کرد: براساس قوانین تاکید بر این بوده که سازمان برنامه و بودجه صندوقی را احداث کرده تا درآمدهای مرتبط با مسکن به این صندوق واریز شود به عنوان مثال ما در بودجه سال ۱۴۰۱ گفتیم که ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به حوزه مسکن اختصاص داده شود و وارد این صندوق شود اما یک ریال هم به این صندوق واریز نشده، بنابراین عملا کاری صورت نگرفته است. به نظر بنده و به طور ناخواسته بدنه دولت با رئیس جمهور در زمینه ساخت مسکن مخالفت می کنند.

وی تاکید کرد: موضوعی که مشهود است این است که افرادی که باید به رئیس جمهور در زمینه وعده ساخت مسکن کمک کنند، مشغول سنگ اندازی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: بازار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.