| کد خبر: 249853 |

◄ کدام مصوبه دریافت کارمزد شرکت های حمل و نقل را بر عهده رانندگان و کامیوندار نهاده است؟

هیچ مصوبه ای مبنی بر دریافت کارمزد از راننده وجود ندارد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان با تشریح نقش شورای عالی هماهنگی ترابری  کشور، جایگاه این شورا را اجرایی دارد و نظارتی دانست.

به گزارش تین نیوز ، خداداد بکرانی افزود: شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تنها مرجع بررسی و تصویب پیشنهادات وزارتخانه در مورد روابط بین موسسات ترابری و کامیونداران و اتوبوس داران، طبق بند ب ماده  ۲ آیین نامه شورای عالی هماهنگی ترابری است.

وی با بیان این مطلب در شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: این شورا همچنین پیشنهادات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اصناف زیر مجموعه سازمان را در قالب مصوبه و آیین نامه اجرایی تصویب و برای اجرا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابلاغ می کند!

بیشتر بخوانید:

سوء استفاد رسانه های خارجی از بی توجهی مسئولان دولتی و صنفی به رانندگان و کامیونداران

نظر رانندگان و کامیونداران: درگاه ملی بار آری؛ بازارگاه های حمل بار خیر!

این فعال صنفی در ادامه وظایف و اختیارات شورای عالی هماهنگی ترابری را به شرح زیر برشمرد:

‌ماده 2 - وظایف و اختیارات شورا به شرح زیر است

‌الف - تصویب‌ برنامه‌ ها و خط‌ مشی‌ های اجرایی ترابری کشور.

ب - بررسی و تصویب ضوابط پیشنهادی وزارت راه و ترابری در مورد روابط بین مؤسسات ترابری و کامیون‌ داران و اتوبوس‌ داران.

بکرانی تاکید کرد: سوال مهم این است که  با وجود نقش مهمی که شورای عالی هماهنگی ترابری در حمل و نقل جاده ای کشور ایفا می کند در کدام یک از مصوبات ۱۵۴، ۱۶۶ و ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری، حکمی مبنی بر دریافت کارمزد شرکت ها و موسسات حمل و نقل از محل کرایه حمل که بر عهده رانندگان و یا کامیونداران باشد تصویب و یا صادر شده است؟!

وی گفت: مگر حمل و نقل جاده ای بر اساس قانون تجارت ایران پایه گذاری نشده است؟ مگر قانون‌ تجارت، قرارداد حمل را تابع وکالت، عنوان نکرده است؟ مگر متصدی حمل و نقل، طبق قانون تجارت  ایران  که فی ما بین شرکت و صاحب کالا قرارداد حمل منعقد می کند، وکیل تاجر و یا صاحب کالا به حساب نمی آید؟ مگر شرکت ها و موسسات حمل و نقل در حمل و نقل جاده ای نقش متصدی حمل  را ایفا نمی کنند؟ مگر وظیفه متصدی حمل به عنوان وکیل، ارائه خدمت و خدمات دهی به صاحب کالا و تاجر نیست، دلیل اینکه کارمزد نجومی و درصدی خود را از نرخ خالص کرایه حمل راننده و کامیوندار دریافت می کند چیست ؟!

دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان ادامه داد: کجای مصوبه، ۱۵۴، ۱۶۶ ، ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری، دریافت کارمزد شرکت ها و موسسات حمل و نقل را بر عهده رانندگان و کامیوندار نهاده است؟ خدمات شرکت ها و موسسات حمل و نقلی به رانندگان و کامیونداران چیست؟! نرخ خدماتی که موسسات حمل و نقل به رانندگان ارائه می کنند، چقدر است؟ چه معیاری برای محاسبه آن استفاده می شود؟

بکرانی گفت: تعیین شاخص بهای حمل براساس تن - کیلومتر مطابق مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری است، ضمن اینکه در مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری و یا هیچ مصوبه دیگر حکمی مبنی بر دریافت کارمزد از راننده وجود ندارد که این امر نیز به تایید و رای دیوان عدالت اداری نیز رسیده است.

وی درخواست کرد: جهت اجرای قانون و برقراری عدالت و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر رانندگان و کامیونداران کشور دستگاه های قضایی و بازرسی به موضوع ذکر شده، ورود نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد 0 0

    لطفا به بند ده ۱۵۴جلسه شورای عالی ترابری کشور مراجعه بفرمایید