| کد خبر: 249830 |

لزوم تامین قطارهای خط متروی پرند همزمان با ساخت

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهرداری خواست که همزمان با ساخت متروی پرند پیگیر تامین قطارهای این خط نیز باشد.

تین نیوز

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهرداری خواست که همزمان با ساخت متروی پرند پیگیر تامین قطارهای این خط نیز باشد.

به گزارش تین نیوز ، حجت الاسلام آقامیری با اشاره به بازدید روز پنجشنبه رئیس جمهور از متروی پرند، گفت: در این بازدید مدیرعامل جدید مترو قول داده است که در صورت تامین منابع، خط متروی پرند تا خرداد ماه سال آینده افتتاح شود؛ اما نکته قابل توجه این است که صدا و سیما این شرط و شروطها را پخش نکرده است و تنها قسمت افتتاح تا خرداد ماه را پخش کرده است در صورتیکه عدم انعکاس اخبار درست موجب ایجاد مطالبات بین مردم به خصوص پرندنشینان می‌شود.

وی افزود: خط متروی پرند در حال حاضر یک خط بیشتر نیست و یک قطار سه واگنه بر روی آن قرار دارد و دقت داشته باشید که اگر با همین روند فعالیت کند، سر فاصله حرکت قطارها ۷۵ دقیقه در هر دو مسیر خواهد بود و این خط حداقل به هشت قطار احتیاج دارد.

آقامیری با بیان اینکه دقت داشته باشید که ساخت متروی پرند کلا در اختیار دولت است، گفت: متروی پرند ۹۶۰ میلیارد تومان بودجه برای امسال داشته که تنها ۱۱۷ میلیارد تومان و آن هم در قالب غیر نقد پرداخت شده است و قرار شده که به صورت یکجا یک زمین ۲۵ هکتاری به پیمانکار واگذار شود تا نسبت به سقف خرید تجهیزات اقدام کند.

وی افزود: همچنین این خط مترو به دو فیدر ۷.۵ مگاوات احتیاج دارد که قرار شده نیروگاه پرند آن را تامین کند اما هنوز هیچ کار آن را انجام نداده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حالا که رئیس جمهور از این خط بازدید کرده و متعهد شده ، بهتر است همزمان مسئله واگن‌ ها را نیز پیگیری کنید تا مبادا خطی افتتاح شود که تنها یک قطار سه واگنه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.